اجرای طرح مدیریت مصرف آب در استان

با اجرای این طرح سالانه بیش از 500 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزجوادیان زاده افزود: این طرح در راستای طرح تعادل بخشی و طرح های سازگاری با کم آبی طی ۵ سال در استان اجرا ودر مجموع ۱۰۰ درصد در مصرف آب  شرب صرفه جویی می شود .

 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ایی یزد گفت :براساس این طرح در بخش کشاورزی با اجرای طرح هایی نظیر جایگزینی کشت های کم آبخواه ، اجرای روش های نوین آبیاری و پیشگیری از اضافه برداشت از آب چاههای کشاورزی میزان صرفه جویی به ۵۰ درصد خواهد رسید و مصرف آب در این بخش از ۹۵۰ میلیون متر مکعب فعلی به حدود ۴۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید .
 
وی افزود: در این طرح هیچ محدودیتی برای کشاورزان ایجاد نمی شود و تنها شیوه های آبیاری نوع کشت تغییر خواهد کرد و کشت های پر آبخواه و کم محصول فعلی به کشت های پر محصول و کم آبخواه تغییر می یابد .
 
وی همچنین از صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف آب در بخش صنعت با اجرای این طرح در استان خبر داد و گفت هم اکنون سالانه ۶۵ میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت مصرف میشود که با ارجاع طرح های بازچرخانی آب در بخش صنعت و استفاده دوباره آن حتی تا چندین مرتبه میزان صرفه جویی ا در بخش صنعت به سی درصد خواهد رسید .
 
 وی گفت در بخش شرب و بهداشت نیز با استفاده از تجهیزات و وسایل کاهنده مصرف و بازچرخانی آب در این بخش برای استفاده در فضای سبز و همچنین صرفه جویی خانواده ها  مصرف آب در این بخش نیز تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت .
 
سید محمد طباطبایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ایی یزد هم گفت با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از افت سفره های آب زیر زمینی می توان به افزایش آبدهی قنات ها و چشمه ها و افزایش سطح آب های زیر زمینی امیدوار بود .
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..