رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز:

عدم حضور بازرس ثابت کار در مهریز سبب نارضایتی کارگران شده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: عدم حضور بازرس ثابت کار در مهریز سبب نارضایتی کارگران شده است.

به گزارش یزدی نیوزدر مورد اهمیت، بسط و گسترش فرهنگ تعاون در جامعه اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی به منظور اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب، همه ما باید در راستای نهادینه شدن فرهنگ تعاون در جامعه تلاش کنیم و برای بسط و توسعه بخش تعاون، برنامه ریزی‌های کارشناس محور را به مرحله اجرا درآوریم.

 
 وی افزود: گسترش و تقویت تعاونی‌ها یکی از مهمترین اولویت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز است و رونق این بخش می تواند نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال در این شهرستان داشته باشد.
 
دهقانی زاده عنوان کرد: مهریز یکی از شهرستان‌های صنعتی استان یزد است که با توجه به قرار گرفتن در کنار جاده مواصلاتی شمال به جنوب کشور از لحاظ سرمایه گذاری و استقرار صنایع مورد توجه صنعتگران قرار دارد.
 
وی، وجود بندر خشک پیشگامان، تنها کارخانه سیمان استان و بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه و ده‌ها واحد صنعتی کاشی و سرامیک را نشان از صنعتی بودن این شهرستان دانست.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در حال حاضر واحدهای اقتصادی این شهرستان هزار و ۲۱۷ کارگاه که ۹ هزار و ۴۵۵ نفر در این مجموعه ها مشغول فعالیت هستند که از ۲۰۵ واحد صنعتی در هفت شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند که ۴ هزار و ۲۷۶ نفر اشتغالزایی کرده اند.
 
وی افزود: ۳۷۸ تعاونی ثبت شده در شهرستان موجود است که از این تعداد ۱۲۰ تعاونی فعال است که تعداد کل اعضا آن ۱۰ هزار و ۱۲۳ نفر است که ۲ هزار و ۴۶۹ نفر اشتغالزایی داشته است.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز، علت تعطیلی تعاونی های شهرستان را رکود بازار و عدم توجیه اقتصادی و تعطیلی تعاونی های مسکن نام برد.
 
دهقانی زاده با اشاره به نارضایتی کارگران شهرستان در مورد عدم تسریع در رسیدگی به پرونده های تشکیل شده به این اداره گفت: شهرستان مهریز با توجه به حجم بالای واحدهای مستقر در شهرستان به ویژه واحدهای اقتصادی بزرگ و واحدهای کشاورزی و دامداری و گلخانه ها و اتباع بیگانه و گسترگی شهرستان فاقد بازرس کار ثابت است و در حال حاضر بازرس کار از مرکز استان در هفته به طور موقت در این شهرستان حضور دارد و با توجه به حضور کوتاه مدت بازرس شهرستان توان پاسخگویی به تمامی پرونده های ارباب رجوع را ندارد و نارضایتی های ایجاد شده و این موضوع فقط توسط مسئولان استان قابل حل است و از دست شهرستان خارج است.
 
وی در مورد حضور و به کارگیری اتباع بیگانه در واحدهای صنعتی شهرستان بیان کرد: در سال گذشته ۲۴۰ مورد بازرسی توسط این اداره انجام شده که ۱۲۵ مورد شناسایی و هشت کارفرما به مراجع قضایی معرفی شده اند و ۴۴ نیروی بومی جایگزین اتباع بیگانه شده است.
 
دهقانی‌زاده بر لزوم حمایت و همراهی با کارفرمایان در این شرایط حساس کشور تاکید کرد و گفت: پرسنل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مهریز تمامی مشکلات موجود کارفرمایان را درک کرده و در رفع مشکلات کارگران و کارفرمایان تمام تلاش خود را برای رضایت آنان انجام خواهد داد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..