تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی اصول زیست محیطی در استان در شرایط بحرانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دیدار کرد و در رابطه با بحران های زیست محیطی استان گفت و گو و تبادل نظر نمودند.

به گزارش یزدی نیوزدر این دیدار مدیرکل مدیریت بحران ‌استان ضمن تاکید بر کنترل بحران های مهم زیست محیطی از جمله گردوغبار ، آلودگی ها و توجه جدی به پایش صنایع، خواستار برخورد جدی با صنایع خاطی شد.

"هادی هادی نسب" نقش محیط زیست در سلامت دو عنصر اصلی زندگی یعنی آب و هوا را کلیدی دانست و ‌گفت: با اقدام به موقع و بازدارنده محیط زیست نسبت به صنایعی که مخاطرات زیست محیطی دارند، می توان سلامت آب و هوای استان را بیش از پیش فراهم نمود.
انجام پژوهش های کاربردی در زمینه بهبود روش پایش و پیش بینی مخاطرات زیست محیطی، به کارگیری سیستم های هشدار برای کاهش و کنترل اثرات مخاطرات و برگزاری دوره های آموزشی اصول زیست محیطی در شرایط بحرانی از دیگر مواردی بود که توسط مدیرکل مدیریت بحران استان در این نشست مطرح گردید.
"‌نیره پورملائی" مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این دیدار بیشترین دغدغه زیست محیطی استان در حوزه انسانی را استقرار شتابزده صنایع در محور یزد اردکان دانست و گفت: با توجه به اینکه استقرار صنایع در این محور بدون هیچ آمایشی صورت گرفته است، نباید مردم در این امر متضرر شوند و سلامت آنها در اولویت می باشد ‌بنابراین صنایع باید تمهیدات لازم در خصوص نصب فیلتر و رفع تمام آلایندگی خود را تدارک ببینند.
وی در ادامه مشکل بعدی در حوزه طبیعی را بهره برداری ناصحیح از معادن و واگذاری معادن بدون قابلیت اقتصادی و اجتماعی دانست و افزود: این واگذاری ها باعث شده است که چهره طبیعی استان مخدوش و دستخوش تغییرات غیر اصولی شود.
گفتنی است در پایان این دیدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری ابلاغ کتبی استاندار یزد در خصوص ریاست کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان را به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تقدیم کرد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..