معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خبر داد:

جبران افت آب چاه ها‌ی یزد از یک متر به ۲۰ سانتی متر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ضمن قدردانی از مردم استان برای صرفه جویی و مدیریت مصرف آب و استفاده از ابزارهای نوین آبیاری از جبران افت آب زیرزمینی و چاه های کشاورزی در برخی از دشت های یزد از یک متر به ۲۰ سانتی متر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز"محسن صادقیان" در ارتباط با برنامه صبحگاهی رادیو گفت و گو با اشاره به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام هزینه و زمان بالایی می برد، گفت: شیوه دولتی در اتمام پروژه های نیمه تمام به انجام نخواهد رسید.

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: دستورالعمل ها برای واگذاری به بخش خصوصی انجام شده و این پروژه ها باید برای سرمایه گذار جذاب باشند.
صادقیان افزود: پیمانکاران در سال های گذشته سرمایه گذاری زیادی در این پروژه ها انجام داده اند ولی دولت نتوانسته بدهی خود را کامل به بخش خصوصی پرداخت کند.
وی همچنین به بازپرداخت بدهی دولت از طریق تهاتر اشاره و خاطرنشان کرد: دولت از یک سو بدهکار است و از سوی دیگر پیمانکاران به بانک ها و موسسات غیر بانکی بدهکار هستند ولی آئین نامه ای بدین منظور در دستورکار است و همه اشخاص حقوقی و حقیقی که به هر نحو از بودجه عمومی دولت طلب دارند و از طرفی به موسسات بانکی بدهکار هستند، بدهی شان با اسناد خزانه نوع دوم تهاتر می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بخش دیگری از مصاحبه با رادیو گفت و گو، ‌بیان کرد: تمام کسانیکه تا پایان سال ۹۵ مطالباتی ‌از دستگاه دولتی دارند که به تایید ذی حساب دستگاه اجرایی رسیده است، می توانند نسبت به تهاتر اقدام کنند.
صادقیان ادامه داد: ‌اکنون فرصت خوبی است که اگر کسی به بانک بدهکار است، طلب خود را از طریق بدهی دولتی نقد کند.
‌وی افزود: این مطالبات در استان یزد هنوز ‌به طور کامل مشخص نیست اما در هفته های آینده اعلام می شود، پیمانکاران می توانند با این روش در تکمیل پروژه های عمرانی کمک کننده باشند و از طرفی بدهکاری ها نیز حل و رفع می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حوزه کشاورزی در استان یزد از سفره های آب زیر زمینی استفاده می کند که سال های گذشته در برخی از دشت ها تا یک متر افت آب های زیر زمینی را شاهد بودیم اما در یکی دو سال گذشته با خاموشی پاییز و زمستان چاه ها، نصب کنتورهای هوشمند، طرح تعادل بخشی و سایر اقدامات در حوزه مدیریت مصرف آب، این یک متر را به ۲۰ سانتی متر کاهش داده ایم.
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..