ناصری یزدی:

ماه محرم بهترین فرصت برای روشنگری است

امام جمعه یزد با بیان این‌که متأسفانه امروزه خدا در زندگی مردم کم‌رنگ شده است تصریح کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای روشنگری است .

به گزارش یزدی نیوزایت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در گردهمایی طلایه داران تبلیغ در یزد با اشاره به این‌که روحانیون در منابر خود باید مطالبی را بیان کنند که برای مردم مفید باشد اظهار کرد: روحانیون قبل از منبر رفتن باید مطالعه داشته باشند تا وقت با ارزش مردم را پای منابر تلف نکنند زیرا جبران آن بسیار سخت و شاید غیرممکن باشد .

 
وی افزود: با بیان این‌که متأسفانه امروزه خدا در زندگی مردم کم‌رنگ شده است، افزود: در گذشته به این شکل نبود و مردم و مسئولان توکلشان بر خدای متعال و نیت‌هایشان هم خدایی بود .
 
امام جمعه یزد گفت: روحانیون باید مردم را متوجه کنند که خدا را در زندگیشان ملاک قرار دهند و کارها و توکلشان برای خدا باشد، زیرا هیچ کس غیر از خدای متعال نمی‌تواند مشکلات را برطرف سازد .
 
این مقام مسئول ادامه داد: امیدواری در جامعه و بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم باید از طرف روحانیون برای مردم بیان شود تا آنها نیز نسبت به این مسائل به آگاهی کامل برسند .
 
ناصری یزدی با اشاره به این‌که ماه محرم و صفر یکی از بهترین فرصت‌ها برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است،‌تصریح کرد: اگر آگاهی به روش‌های بدیع و نو از سوی روحانیون به مردم داده شود آنها نیز در مقابل توطئه‌های دشمن با بینش و نگاه تیزبینانه برخورد می‌کنند و هر سخن و حرفی را بر علیه نظام و انقلاب به راحتی قبول و به دیگران منتقل نخواهند کرد .
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر این‌که قدرت تفکر و تعقل باید در سطح جامعه و در بین اقشار مختلف مردم و بالأخص نسل جوان احیا شود،‌خاطرنشان کرد: جامعه ما نیازمند افراد متفکر است و باید به سمت تربیت اینگونه افراد پیش برویم تا بتوانیم در برابر مسائل مختلف با تفکر و تعقل تصمیم گیری کنیم .
 
وی در پایان با انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: بخوان، حفظ کن و نمره بگیر از صد سال پیش تا کنون توسط انگلیسی‌ها در سیستم آموزشی کشور جا افتاده است که متأسفانه قدرت تفکر و تعقل را جوان گرفته و آن را فردی خنثی تربیت می‌کند .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..