مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد:

لزوم شبکه سازی خانواده محور بر مبنای مهارت های کلیدی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به نیاز جدی در زمینه ارتقاء سطح زندگی و توانمندسازی در مسیر مدیریت آسیب های اجتماعی بیان کرد: شبکه سازی بر مبنای آگاهی و مهارت های کلیدی با محوریت نهاد خانواده نیاز جامعه امروز است.

به گزارش یزدی نیوز در ادامه برنامه های گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، نشست هم اندیشی و آسیب شناسی نهاد خانواده با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ، مشاور تخصصی و اعضای فعال در حوزه  خانواده در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت:خانواده نقشی بنیادی در سایر حوزه های جامعه دارد و اگر بتوانیم خانواده ای سالم،پویا و پرتحرک داشته باشیم زنجیره ای از نهادهای موثر اجتماعی نیز شکل می گیرند.
« فاطمه دانش یزدی» افزود: شبکه سازی مبتنی بر تبادل تجربه،دانش و مهارت های کلیدی با محوریت نهاد خانواده شیوه ای برای ارتقاء سطح زندگی و توانمندسازی برای حل مسائل و مدیریت آسیب های اجتماعی است.
دانش یزدی خاطرنشان کرد:دفتر امور بانوان و خانواده با برگزاری این نشست آسیب شناسی بر آن است تا با تجمیع دیدگاه ها و بر اساس نقشه راه تدوین شده در موضوعات مختلف اتاق فکرهای تخصصی را تشکیل و برنامه هایی را برای پاسخ به نیاز مخاطبان مختلف با مشارکت دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در مسیر اجرا قرار دهد.
سپس « طاهره حصیب» روانشناس و مشاور خانواده بیان کرد:خانواده کوچکترین سیستمی است که درگیر فراسیستم های جامعه شده است و در یک خانواده ما مسئولیم بدانیم به چه سمتی در حال حرکت بوده و هدف از زندگی چیست.
وی افزود:قوی ترین پشتوانه در خانواده قدرت پذیرش است و اینکه بدانیم با چه مسائلی روبرو هستیم و خود را در هسته خانواده تعریف کنیم.
دکتر حصیب اظهار داشت:لازم است علاوه بر توجه جدی نسبت به آموزش های ارتباطی و قدرت حل مسئله اقشار مختلف جامعه ،الگوهای سالم خانواده پروری نیز ترویج شود.
روانشناس و مشاور خانواده یادآور شد:آموزش و غنی سازی روابط در خانواده که کیفیت زندگی را به همراه دارد نیازمند رایگان سازی است زیرا بعضی از خانواده ها توان تامین هزینه های آموزشی را نداشته و آگاه سازی اولیه نمی تواند نیاز آن ها را پاسخ بخشد.
وی گفت:امروزه تغییر شرایط جامعه با سرعت چشمگیری روبه رو می باشد و توانمندسازی جوانان و نوجوانان برای رسیدن به انتخاب های درست تر و پاسخ مناسب به فضای مدرن اهمیت دارد و ضروریست فاصله نگاه سنتی با فضای نوین عضر حاضر در خانواده به شکل مناسبی پوشش داده شود.
دکتر حصیب در پایان خاطرنشان کرد:اگر تمام افراد موثر،دستگاه های اجرایی و نهادهای فعال در حوزه های اجتماعی نسبت به نیازهای مختلف خانواده از جمله آگاهی،فرهنگ سازی و آموزش به شکل جدی،متداوم و همه گیر ورود پیدا نکنند خانواده ای که باید در مسیر جامعه سازی قرار بگیرد توان ایفای نقش موثر را نداشته و حجم بالایی از آسیب ها را بروز می دهد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..