در کشتار قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ حتی یک‌نهاد بین‌المللی از ایران حمایت نکرد

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه متأسفانه در کشتار قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ حتی یک‌نهاد بین‌المللی از ایران حمایت نکرد گفت: "وابستگی به غربی‌ها " از مشکلات مسئولان قبل از انقلاب و برخی از مدیران کنونی کشور است.

به گزارش یزدی نیوزاکبر غفوری در میزگرد "بررسی پیامدهای واقعه ۱۷ شهریور در پیروزی انقلاب اسلامی " در دفتر استانی خبرگزاری تسنیم در یزد با اشاره به اینکه اگر در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شعارهای مردم توجه می‌کردید، بیش از ۴۸ درصد آنها را شعار "استقلال آزادی جمهوری اسلامی " شامل می‌شد اظهار داشت: اگر به حافظه تاریخی ملت ایران توجه شود می‌بینید که یکی از آفت‌ها، آسیب‌ها و رنج‌هایی که ملت ایران متحمل شده بحث وابستگی به بیگانگان بوده است که متاسفانه این نگاه در بین برخی از مدیران کنونی کشور نیز وجود دارد.

 
استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد گفت: اگر به طور کلی به تحولات سال ۱۳۵۷ و قیام ۱۷ شهریور ماه در آن سال بنگرید می بینید که این تحولات به دست بیگانگان و آمریکایی ها بوده و ما به طور کامل وابسته به کشورهای دیگر بودیم.
 
وی بابیان اینکه اگر به تحولات سال ۵۷ نگاهی بیاندازیم دو واقعه و حضور پرشور مردم را برای حمایت از انقلاب اسلامی می‌بینیم افزود: یکی از آن روز ۱۳شهریور ماه ۵۷ که همان عید سعید فطر بود که یکی از بزرگترین راهپیمایی‌ها در قبل از انقلاب اسلامی به شمار می رود و از طرف دیگر تاسوعا و عاشورای همان سال را می‌بینیم که در جهان به عنوان یکی از راهپیمایی پرشور ایرانیان در قبل از انقلاب به ثبت رسید.
 
غفوری اظهار داشت: متأسفانه در زمان بروز قیام ۱۷ شهریور ماه که به نوعی تعداد کشته شدگان را ۴ هزار نفر اعلام کردند حتی یکی از نهادهای بین‌المللی به حمایت از مردم مظلوم ایران قدم از قدم برنداشتند؛ اما این در حالی است که اگر برای یک فرد آمریکایی در یک کشوری حادثه‌ای پیش می‌آمد کل دنیا را بسیج می‌کردند تا به مسئله رسیدگی کنند.
 
کارشناس علوم سیاسی استان یزد بحث وابستگی به غربی‌ها را از مشکلات مسئولان قبل از انقلاب و برخی از مدیران کنونی کشور دانست تصریح کرد: این مسئله یک آفت برای جمهوری اسلامی است که باید تغییر نگاه در این مدیران ایجاد شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..