کاهش آلاینده های صنایع در استان یزد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت : صنایع الاینده استان یزد از 400 واحد به 200 واحد کاهش داشته است

به گزارش یزدی نیوز رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به وسعت مناطق حفاظت شده استان یزد بر تلاش برای تقویت این سازمان در حوزه محیط بانی و تامین تجهیزات و امکانات لازم در این بخش  از اقدامات صورت گرفته در این زمینه از جمله بهره گیری از توان خیرین  در این خصوص قدردانی کرد .

تابش با اشاره به کاهش صنایع الاینده مستقر در استان از ۴۰۰ واحد به ۲۰۰ واحد صنعتی گفت خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه کاهش واحدهای الاینده صنعتی در استان صورت گرفته است و تلاش خواهد شد با استقرار سیستم های انلاین پایش هوا در واحدهای صنعتی این موضوع به صورت منظم رصد و پیگیری شود .
نماینده مردم اردکان بر تقویت حوزه محیط زیست در مناطق حفاظت شده تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است .
وی بر ضرورت بهره گیری از بخش خصوصی از جمله معادن برای تقویت بخش نظارتی محیط زیست در حوزه محیط طبیعی تاکید کرد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست به برخی چالش های موجود در این حوزه از جمله خشکسالی و ریزگردها اشاره کرد و بر برنامه ریزی برای استاندارد سازی فعالیت های محیط زیست استان با توجه به وسعت مناطق حفاظت شده استان تاکید کرد .
 خانم پور ملائی نبود طرح های آمایشی  در توسعه صنعتی استان را از عوامل مهم مشکلات زیست محیطی امروز برشمرد و گفت توسعه صنعتی استان براساس توان اکولوژیکیو امایش سرزمینی از مهمترین اولویت های محیط زیست استان است .
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..