معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

گسترش تعاونی‌ها راهکار عبور از مشکلات اقتصادی کشور است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی که در کشور حاکم شده است، گفت: گسترش تعاونی‌ها نیاز امروز کشور و راهکار عبور از مشکلات اقتصادی است.

به گزارش یزدی نیوزسیدحمید کلانتری در مراسم سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان یزد به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: مبحث تعاون و تعاونی‌ها آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و این در حالی است که در شرایط اقتصادی فعلی، نیاز به کار تعاونی و فرهنگ تعاون داریم.

 
وی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ تعاون، کار جمعی و گروهی، روحیه همکاری و روحیه تعاون در جامعه گسترش پیدا کند زیرا کار جمعی ضرورت و نیاز امروز کشور ما است.
 
کلانتری عنوان کرد: اقتصاد کشور ما امروز به شدت مورد تهدید قرار گرفته بنابراین باید به دنبال راهکارهایی برای نجات اقتصاد کشور باشیم.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در این شرایط همچنین باید روابط میان مردم و مسئولان افزایش پیدا کند، افزود: باید به دنبال تقویت اهداف مشترک میان مردم و دولت باشیم و یکی از افتخارات این دولت، افزایش سرمایه های اجتماعی و مشارکت مردم است.
 
وی، یکی از مهمترین شاخص‌های سرمایه اجتماعی را بهره‌مندی از روحیه تعاون و فرهنگ تعاون دانست و تاکید کرد: اگر همه با توکل به خدا، دست یاری و محبت به یکدیگر دهند، مشکلات یکی پس از دیگری حل و فصل خواهد شد.
 
کلانتری تصریح کرد: در چنین شرایطی همه باید مقاومت را در خود تقویت کرده و آگاهانه به یکدیگر کمک کنیم.
 
وی بر ضرورت تبدیل جامعه به یک تعاونی بزرگ تاکید کرد و یادآور شد: اعضای این تعاونی بزرگ باید تلاش کنند مشکلات را یکی پس از دیگری از مسیر یکدیگر بر دارند.
 
معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود از تعاون به عنوان نماد گسترش فرهنگ یاری، همکاری و مشارکت در جامعه یاد کرد و افزود: متأسفانه بهره‌وری ما از امکانات پایین است و چنانچه روحیه مشارکت و تعاون در بین ما تقویت شود، به طور قطع بهره‌وری بالا خواهد رفت.
 
 در این مراسم از تعاونی‌های برتر استان یزد در زمینه‌های مختلف آی‌تی و الکترونیک، بازرگانی، کشاورزی، صنعتی و … تجلیل شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..