معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

تدبیر زندگی شرافتمندانه برای بازنشستگان در طول دوران خدمت انجام شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و مالی کشور آماده پذیرایی از سالخوردگان ‌نیست، تاکید کرد‌: لازم است تدبیر زندگی شرافتمندانه برای بازنشستگان در طول دوران خدمت آنها انجام شود نه اینکه پس از این دوران به فکر معیشت و دغدغه های بازنشستگان باشیم.

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در مراسم تجلیل از بازنشستگان‌، همسران بازمانده و ازکار افتاده نمونه تامین اجتماعی یزد ‌گفت: در کشور ما هم قوانین و آیین نامه ها و هم فرهنگ غالب بر جامعه خیلی با تکریم بازنشستگان تطابق ندارد.

"علی زینی وند" ادامه داد: وضعیت بازنشستگان در ‌شان ملتی با تاریخ و قدمت ایران نیست و این وضعیت نیازمند بهبود است.
وی افزود: به ویژه در رابطه با بازنشستگان تامین اجتماعی که در واقع در مشاغل سخت درحال فعالیت و کار و تلاش هستند، نباید اجازه دهیم این سختی به دوران بازنشستگی منتقل شود.
‌زینی وند خاطرنشان کرد: ترکیب جمعیتی کشور دارای ترکیب جوانی بوده است اما به دلایل مدیریتی نتوانستیم از این فرصت فوق العاده ‌نیروی جوانی و جمعیت بانوان به نحو احسن استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: کشور ایران در دو دهه آینده یکی از کشورهای سالخورده است و بنابراین باید خودمان را به لحاظ فرهنگی، زیرساخت‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و ارائه خدمات آماده پذیرایی از سالخوردگان نماییم زیرا این آمادگی در حال حاضر آنگونه که مورد انتظار است، وجود ندارد.
وی بیان کرد: آن فرهنگ غنی ایرانی که هویت ایرانی را نشان می دهد ‌و همان تکریم بزرگسالان و حضور بزرگان، پدربزرگها و مادربزرگها در خانواده به عنوان یک شمع و چراغ روشن قلمداد می‌شد‌ه، نیز کم کم رو به افول است.
زینی وند ‌ادامه داد: همه این شرایط به ما نشان می دهد که تدبیر زندگی شرافتمندانه برای بازنشستگان باید در طول دوران خدمت ۲۰ ساله و ۳۰ ساله آنها تدارک دیده شود نه اینکه پس از این دوران به فکر معیشت و دغدغه های بازنشستگان باشیم.‌
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند وضعیت سالخوردگان و بازنشستگان را بهبود بخشد و لازم است تشکل‌ها و نخبگان نیز به میدان بیایند تا بتوانیم دوران سالخوردگی را یک نعمت و فرصت و فصل جدیدی در زندگی لحاظ نماییم.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..