جشنواره های رضوی از ظرفیت‌های جدی توسعه فرهنگی در کشور هستند

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار، یزد را استانی با پیشینه غنی اسلامی و ایرانی دانست و بیان کرد: جشنواره های رضوی از ظرفیت‌های جدی توسعه فرهنگی در کشور هستند.

به گزارش یزدی نیوزآیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی یزد با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان ملی و استانی در باغ تاریخی دولت آباد برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با سپاس از تلاش های صورت گرفته در نهاد کتابخانه های عمومی استان گفت:خوشبختانه به همت دستگاه های متولی، رشد و نمود بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری را شاهد هستیم.
« محمد علی طالبی » افزود: رشدی که در موضوع جشنواره کتابخوانی رضوی  و سایر برنامه های فرهنگی به ویژه از سال گذشته و با ثبت جهانی شهر یزد آغاز شده است نشان دهنده رویکرد جدید به ظرفیت های فرهنگی استان در بخش های مختلف است.
طالبی اظهار داشت: یزد از دیرباز استانی فرهنگی و مبتنی بر اعتقادات غنی اسلامی و ایرانی بوده است و در طول سال های گذشته علی رغم صنعتی شدن باز هم درون مایه های فرهنگی و اجتماعی خود را به خوبی نشان داده است و می تواند این استعداد و ظرفیت را به عنوان مرجع برنامه های فرهنگی به کشور و در عرصه های بین المللی ارائه نماید.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رویداد های فرهنگی که با نام و یاد ائمه اطهار همراه هست به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که بزرگ ترین ظرفیت فرهنگی وجود و نام این امام است می تواند در ضمن ساماندهی کارهای اجتماعی و فرهنگی ظرفیت های جدیدی را به وجود آورد.
معاون استاندار در پایان مطرح کرد: در جشنواره های رضوی که استان یزد میزبان رشته های مختلف آن می باشد تاثیر این نام معنوی ومشارکت هنرمندان در رشته های مختلف توانسته است شور وشعف خاصی را در جامعه فرهنگی ایجاد  و تحرک جدی در رشته های متنوع با رقابتی زیبا را نیز خلق کند.
گفتنی است در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی یزد از کتاب " آرزوی فاطمه و کبوترش " نیز رونمایی شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..