معاون وزیر در امور تعاون:

تبدیل کشور به یک تعاونی بزرگ مبتنی بر مشارکت و صداقت/ تعاونگران یزد در توسعه صادرات پیشگام شوند

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به تبدیل کشور به یک تعاونی بزرگ مبتنی بر روحیه مشارکت و صداقت تاکید و با اشاره به جایگاه خوب استان یزد در جذب اعتبارات اشتغال روستایی مطرح کرد: تعاونگران در توسعه صادرات و بهبود بازار پیشگام شوند.

به گزارش یزدی نیوزسیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان یزد با حضور معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون،استاندار یزد،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار  و جمعی از مسئولان و تعاونگران استانی در مجموعه مشیرالممالک برگزار شد.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون گفت:هفته تعاون فرصتی برای طرح گسترده نگاه تعاون در جامعه است و امروز ضرورت توسعه فرهنگ تعاون،کارگروهی و روحیه تعامل در جامعه بیش از هر زمانی احساس می شود.
« سید حمید کلانتری» به شرایط کشور و تهدید ها از جوانب مختلف اشاره و افزود:روحیه تعاون یکی از شاخص های مهم سرمایه های اجتماعی است که متاسفانه در اتفاقات اخیر بر خلاف این دیدگاه رفتارهایی در قالب احتکار را شاهد هستیم.
کلانتری یادآور شد:یزدی ها به عنوان نماد سخت کوشی،نوآوری و خلاقیت برای فعالیت بیشتر تعاونی ها به یکدیگر کمک کنند و تعاونی های بزرگ و بالادستی نیز در انتقال تجربه و همراهی برای رشد سایر واحدها پیشقدم شوند.
وی خاطرنشان کرد: باید بانوع دوستی،اعتماد سازی و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر سرمایه های اجتماعی را تقویت کنیم زیرا تقویت سرمایه های اجتماعی تاب آوری و مقاومت پذیری جامعه را به همراه دارد.
معاون وزیر در امور تعاون اظهار داشت:لازم است در کشور یک تعاونی به وسعت ایران ایجاد شود و تمامی شهروندان عضو آن باشند و اصول و قواعد تعاونی را که همان امانت،صداقت،همیاری و مشارکت می باشد را رعایت کنند. 
کلانتری با تاکید بر نهادینه سازی گفتمان تعاون در تمام بخش ها گفت:متاسفانه رویکرد تعاون به خوبی در جامعه معرفی نشده و خانواده نمود یک نهاد کوچک تعاونی است که افراد با دلسوزی،همدلی و محبت در کنار یکدیگر قرار گرفته و ظرفیت های کوچک را به توانایی های بزرگ تبدیل می کنند.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود:اقتصاد تعاونی عدالت محور و درون گراست و باید در استان یزد فعالیت چشمگیر و موثر سه هزار و ۳۰۰ تعاونی با تشکیل تعاونی های تامین نیاز،صادرات و توسعه بازار بهبود یابد و تجربه تعاونی های موفق برای بهره مندی کاربردی در اختیار سایر بخش ها قرار گیرد.
کلانتری در پایان جایگاه خوب یزد در جذب اعتبارات  اشتغال روستایی را اقدامی موثر و نشانگر روحیه تلاش در استان دانست و بیان کرد:تعاون در کنار هم قرار گرفتن سرمایه های کوچک و ایجاد قدرت رقابت در عرصه های بزرگ است که این شیوه در کنترل فضای اقتصادی فعلی و هدفمندسازی سرمایه های خُرد جامعه بسیار موثر و کارساز است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..