تبدیل خانواده به نهاد پیشرو در پاسخگویی به دغدغه های اجتماعی

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری یزد در پیامی روز خانواده و تکریم بازنشستگان را تبریک و توانمندسازی را برای تبدیل خانواده به نهاد پیشرو در پاسخگویی به دغدغه های اجتماعی موثر دانست.

به گزارش یزدی نیوز« فاطمه دانش یزدی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان پیامی صادر و برهمدلی،آموزش و توانمندسازی برای تبدیل خانواده به نهاد پیشرو در پاسخگویی به دغدغه های اجتماعی تاکید کرد.

در متن کامل این پیام آمده است:
امام صادق (ع):
هرفردی به شایستگى در حقّ خانواده اش نیکى کند، عمرش طولانى مى شود.
 خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که مهم ترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر از خود نشان داده و از ابتدا تا فرجام زندگی، نسبت به سایر نهادهای اجتماعی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
در این راستا پاک سازی محیط خانواده و جامعه از آلودگی ها، تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده، تبیین روابط سالم و سازنده میان همسران و دیگر اعضای خانواده، و تأکید ویژه بر تربیت فرزند و نشاط خانوادگی از جمله برنامه هایی است که اسلام برای حفاظت از کانون مقدس خانواده مورد توجه قرار داده است. 
در شرایط امروز گذشت،همدلی،آموزش،توانمندسازی، و تلاش مضاعف برای پایداری و حل دغدغه های خانواده دارای اهمیت فراوان می باشد و شایسته است خانواده ها،خیرین و سایر اثرگذاران در مسیر دوام و تسهیل شرایط ازدواج جوانان گام برداشته و کانون خانواده به نهاد پیشرو در پاسخگویی به دغدغه های اجتماعی تبدیل شود.
اینجانب با تبریک ۲۵ ذی الحجه روز خانواده مامن تربیت سرنوشت ساز جامعه و تکریم بازنشستگان به  عنوان گنجینه های خرد و تجربه،سلامت و توفیق روز افزون همگان را در مسیر تعالی فردی و خانوادگی از خداوند منان مسئلت دارم.
امید که بر مبنای همدلی و تلاش روز افزون بیش از گذشته سربلندی ایران اسلامی را در تمام عرصه ها شاهد باشیم.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..