خبرنگاران یزد آموزش مهارت‌های زندگی دیدند

کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی آموزشی شیرکوه بهزیستی استان یزد برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوزدر این کارگاه آموزشی که با حضور خبرنگاران، عکاسان و مدیران مسئول مطبوعات، خبرگزاری ‎ ‌ها و وب‌سایت‌های خبری یزد برگزار شد، شرکت کنندگان با مهارت تفکر نقاد آشنا شدند . 

 
دکتر «محمدعلی صادقی پور» معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد و مدرس این دوره آموزشی گفت: در آموزش مهارت ‎ های زندگی مباحثی چون تصمیم‌گیری و حل مسئله، تفکر خلاقانه و تفکر نقادانه، مهارت ارتباطی و مهارت مدیریت رابطه، خودآگاهی و همدلی، مدیریت احساسات و هیجانات و مدیریت استرس مطرح می‌شود . 
 
وی با اشاره به آموزش مهارت تفکر نقاد در این کارگاه آموزشی، گفت: تفکر نقاد کمک می‌کند تا رسانه‌ها بدانند چگونه سوالات بهتری بپرسند و پاسخ های بهتری مطرح کنند . 
 
صادقی‌پور چگونه مستدل‌تر و عمیق‌تر فکر کردن، حرف زدن و نوشتن را از دیگر اهداف این مهارت آموزشی دانست و گفت: این که چگونه شباهت‌ها و تفاوت بین ایده‌ها و حرف‌ها و تحلیل‌های مختلف و همچنین میزان محکم بودن و نیز خطاهای احتمالی استدلال‌های مختلف را ببینیم و ارزیابی کنیم؟  در این مهارت آموزش داده می شود . 
 
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتشار اطلاعات گفت: در میان انبوه رسانه‌ها و خبرهایی که منتشر می‌شود چگونه می‌توانیم اطلاعاتی ارزشمند، مفید و با حداقل سوگیری را بدست آورد از جمله کاربردهای این دوره است.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..