انبارها را خالی نکنید!

یک روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل اقتصادی در یادداشتی آورده است: خالی شدن انبارها که مدتی است به بهانه مبارزه با احتکار صورت می‌گیرد، تهدیدی برای تولید و منافع بلند مدت کشور است.

به گزارش یزدی نیوز « هدایت اله کلماتیان» در یادداشت خود اظهار می‌کند: اکنون وضعیت نابسامان اقتصاد کشور، کاهش ارزش پول ملی  و تلاطم بازار، برخی را به فکر سودجوئی و صید ماهی مراد خود از این آشفته بازار انداخته است.

 
در چنین شرایطی مبارزه با احتکار و شناسایی انبار محتکران اقدامی منطقی، درست و اصولی است اما این انبارها ذخائر کشور هستند و با توجه به این که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی قرار داریم، اهمیت آنها صد چندان شده، خالی شدن انبارها و خروج بی ضابطه کالا تهدیدی جدی برای امنیت و منافع بلندمدت کشور است چرا که انبارهای لبریز ضامن آرامش روانی جامعه، کنترل قیمت و مدیریت بازار در آینده هستد.
 
مرور سیاست‌ها و اقدامات کشور در ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد که باید چالشی به وجود آید تا اقدامی صورت بگیرد، گویا در ادبیات مسئولان مفهومی به نام پیشگیری وجود ندارد بنابراین هنگامی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، دست همه بسته است.
 
بازار اکنون ملتهب و زیر فشار روانی است، عرضه کالا به هر میزان و حجمی کمک قابل توجهی به بهبود شرایط نمی‌کند، حتی اگر حجم انبوه کالا به بازار عرضه شود تنها افت اندک قیمت‌ها را در پی دارد بنابراین خالی شدن انبارها به بازار کمک نمی‌کند، اما دست مسئولان را در آینده خالی و منافع بلند مدت کشور را تهدید می‌کند.
 
مبارزه با احتکار و شناسائی انبار کالاهای دپو شده، کاری اصولی و منطقی است اما باید با انبارهای لبریز و پر از گردنه‌های سخت تحریم و جنگ اقتصادی عبور کنیم؛ پس لطفاً انبارها را خالی نکنید و دست‌مان را برای آینده خالی نگذارید.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..