در راستای باز آفرینی بافت فرسوده شهری :

تسهیلات ویژه برای ساخت وساز در بافت فرسوده شهری

مدیر شعب بانک مسکن یزد:نرخ سود تسهیلات کاهش و زمان بازپرداخت تسهیلات افزایش یافته است

به گزارش یزدی نیوزصیدنبی حیدریان گفت: برای ترغیب مردم به سرمایه گذاری و ساخت و ساز در بخش فرسوده و ناکارآمد شهری، سود تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از وام مسکن از ۱۷.۵ به ۱۶ درصد کاهش و زمان بازپرداخت از ۱۲ به ۱۵ سال افزایش یافت.

 
وی افزود: توجه به تقاضای مسکن و رویکرد حمایت از اقشار متوسط جامعه، واحدهای مسکونی میان متراژ با رعایت الگوی مصرف با توجه به استطاعت بازپرداخت اقساط توسط متقاضیان از جمله اهداف پرداخت این تسهیلات است.
 
وی گفت: این مجموعه تسهیلات متنوعی را در نظر گرفته است که با سودها و زمان بازپرداخت متفاوت پرداخت می شود.
 
وی با اشاره به استقبال مردم از وام صندوق پس انداز مسکن یکم به عنوان وام مبتنی بر سپرده گذاری بانکی افزود: بهترین مدل پرداخت تسهیلات مبتنی بر سپرده گذاری بانک مسکن استفاده از  تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم است که نیاز به سپرده گذاری یکساله دارد.
 
حیدریان ، سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در مناطق شهری را هشت درصد و در مناطق بافت فرسوده ۶ درصد عنوان کرد وافزود: با توجه به اینکه برخی متقاضیان در نظر دارند، فورا وارد بازار مسکن شوند، نسبت به خرید یا ساخت اقدام کنند، این گروه می‌توانند از مدل‌های مبتنی بر بدون سپرده گذاری بهره مند شوند.
 
مدیر شعب بانک مسکن یزد به تنوع وام پرداختی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما به متقاضیان دریافت تسهیلات در مدل مبتنی بر سپرده گذاری، استفاده از مدل صندوق پس انداز مسکن یکم و برای متقاضیان دریافت تسهیلات مبتنی بر بدون سپرده گذاری استفاده از تسهیلات خرید اوراق حق تقدم است.
 
به گفته وی متقاضیان می توانند با خرید اوراق متناسب با میزان تسهیلات دریافتی خود، نهایتا سه هفته و حداکثر یکماه بسته به وضعیت ارزیابی ملک و مشکلات احتمالی پیش روی برخی املاک، وام خرید یا ساخت را در کمترین زمان ممکن با نرخ سود کمتر از نرخ متعارف نظام بانکی یعنی ۱۷.۵ درصد دریافت کنند.
 
حیدریان برای مشتریانی که قصد استفاده فوری و بدون سپرده گذاری از تسهیلات مسکن را دارند، توصیه کرد تا با خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات در یزد از سقف تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و در صورت استفاده به صورت زوجین تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال از تسهیلات مسکن با بازپرداخت ۱۲ سال بهره مند گردند.
 
وی همچنین به تسهیلات پرداختی توسط بانک ، میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی را ۷۰۰ فقره تسهیلات ازدواج و اشتغالزایی عنوان کرد.
 
وی افزود: یک سال گذشته هزار و ۷۰ نفر از طریق دریافت وام مسکن این نهاد مالی صاحب خانه شدند.
 
۲۵.۷۲ درصد از مساحت شهری استان را بافت فرسوده مورد هدف بازآفرینی تشکیل می‌ دهد که ۲۰ درصد جمعیت شهرنشین استان در آن سکونت دارند.
 
 
 
منبع خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..