با حضور سرپرست فرمانداری یزد

نشست تشکلها واحزاب سیاسی شهرستان یزد

حیدری سرپرست فرمانداری یزد در این نشست از نقد سازنده احزاب و تشکل های سیاسی استقبال کرد .

به گزارش یزدی نیوز نشست هم‌اندیشی مسئولین و نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان با سرپرست فرمانداری یزد با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار  و جمعی از کارشناسان حوزه سیاسی فرمانداری برگزار شد.

در این نشست عباس حیدری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و شهدای دولت با بیان اینکه ضرورت دارد احزاب و تشکل‌های سیاسی علاوه بر زمان انتخابات در سایر مقاطع زمانی نیز پویایی و نشاط فعالیت‌های خود را حفظ کنند، تأکید کرد: مشارکت احزاب در مسائل غیرسیاسی ضمن کمک به دولت، روند فعالیت‌های در حال انجام را بهبود می بخشد.
وی با بیان اینکه باید از احزاب سیاسی استان از هر گروه و جناحی به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در راستای تقویت و پیشرفت جامعه استفاده کرد، افزود: بزرگان نظام بر وجود احزاب قوی در کشور و فعالیت منسجم آنها تأکید دارند و شایسته است از هم‌فکری، هم‌اندیشی و همکاری تشکل‌های سیاسی در همه زمینه‌ها استفاده شود.
 
سرپرست فرمانداری یزد گفت : مسئولان احزاب و تشکل های سیاسی در مورد مسائل کلان کشور و استان اعلام موضع کنند و با برگزاری جلسات مختلف بررسی کنند که اولویت اول ما در استان چیست و نقش احزاب در این زمینه چگونه است و چه راهکارهایی می توانند به مسئولین و مدیران ارائه کنند و با انتقادات و پیشنهادات سازنده خود راهگشای مدیران دستگاه های اجرایی باشند. 
عباس حیدری نقد سازنده را از نیازهای اساسی جامعه برشمرد و گفت : نقد سازنده مورد توجه دولت و مسئولین است و ما از انتقادات سازنده استقبال می کنیم، در این راستا احزاب به عنوان یکی از ارکان جامعه می توانند مسائل و مشکلات پیش روی جامعه را همراه با راهکارهای عملیاتی به گوش مسئولین برسانند  و یکی از خواسته های ما از احزاب به عنوان فعال و تشکیلات سیاسی این است که از مسئولین دستگاه های اجرایی  مطالبه گری کنند و نقاط ضعف و قوت و مشکلات را به مسئولین یادآوری کنند و مسئولین با توجه به شعار هفته دولت، "شفافیت،پاسخگویی،کارآمدی" که سه شاخصه حکمرانی خوب است باید این شاخصه ها را مدنظر داشته باشند و به آن جامه عمل بپوشانند. 
وی اشاره کرد : همه مسئولین باید ضمن داشتن وفاق و دلسوزی، دغدغه حل مشکلات و مسائل جامعه و شهروندان را داشته باشند و با همکاری و هم افزایی و دست در دست هم بر فشارها و جنگ اقتصادی و تحریم های دشمنان نظام و انقلاب غلبه کنند.
عباس حیدری با اشاره به اینکه فرمانداری آمادگی دارد در راستای قانون و مقررات کشور، مجوز فعالیت  احزاب و تشکل‌های سیاسی جدید را در یزد صادر کند؛ عنوان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید  صدور مجوزهای قانونی و تشکیل دفتر و شعبه برای احزاب تسهیل گردیده  است خواستار همکاری بیش ‌از پیش احزاب با یکدیگر در زمینه‌های مختلف سیاسی و غیرسیاسی شد.
وی  اظهار امیدواری کرد: با هم‌اندیشی و هم‌فکری با نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان و شهرستان و با توجه به توان و پتانسل بالای کشور و سرمایه های اجتماعی و انسانی خوبی که داریم شاهد پیشرفت و توسعۀ همه جانبۀ یزد باشیم و همه فارغ از گرایشات سیاسی به فکر خدمت صادقانه به مردم و اعتلای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.
در ابتدای این نشست معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار با بیان اینکه نشست هم اندیشی احزاب باید به صورت فصلی برگزار شود اظهار داشت: احزاب و تشکل های سیاسی نقدهای علمی و کارشناسی همراه با راهکارهای موثر ارائه کنند تا دولتمردان بتوانند از آن بهره برداری کنند.
 سرپرست فرمانداری یزد گفت: دامنه احزاب گسترده است، ۳۰حزب و تشکل سیاسی که عمدتا منشعب از مرکز هستند در شهرستان یزد فعالیت می کنند و تعدد احزاب می تواند راهگشای روند انتخاب و گزینش فرد اصلح در جامعه باشد. 
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداریزد  با انتقاد از مقطعی شدن فعالیت احزاب در استان و شهرستان یزد تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا فعالیت های حزبی به زمان انتخابات خلاصه نمی شود و احزاب در تمام دوره ها فعال و جامعه را رصد و پایش می کنند
محمدعلی جعفری گفت : در مراحل مختلفی که کشور با مشکلاتی مواجهه شد احزاب و تشکلهای سیاسی می توانند راهکارهای علمی و کارشناسی خود دولت را یاری دهند.
وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد احزاب عقاید و افکار خود را در مقاطع زمانی مشخص بازنگری کنند، تصریح کرد: حزبی که در یک انتخابات مورد اقبال عمومی قرار نگرفت می بایست با تجزیه تحلیل اشکالات خود و بازنگری اهداف خود، زمینه حضور مجدد را برای انتخاب شدن توسط مردم فراهم کند.
در این نشست مسئولین و نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی ضمن بیان مسائل و مشکلات تشکلهای خود دربارۀ محورها و اولویت‌های توسعۀ استان و شهرستان و راهکارهای تقویت فعالیت‌های احزاب سیاسی هم‌اندیشی و تبادل نظر کردند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..