معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

صنعت چاپ استان مرجعی برای فعالان فرهنگی در کشور باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد در گردهمایی فعالان صنعت چاپ استان با بیان اینکه این صنعت باید در کشور سرآمد باشد، گفت: لازم است در حوزه چاپ مرجعی برای فعالان فرهنگی ‌کشور به ویژه استان‌های همجوار باشیم.

به گزارش یزدی نیوز چهارمین گردهمایی فعالان صنعت چاپ استان با حضور "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "‌فخرالسادات خامسی هامانه" مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، "مجید جوادیان زاده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فعالان صنعت چاپ در مجتمع هفت شهر مهریز برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست ضمن تقدیر از فعالان صنعت چاپ استان و با اشاره به نقش این صنعت در توسعه و تحول جوامع گفت: صنعت چاپ به فراگیر شدن فرهنگ آموزش در جهان کمک کرد.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: ورود صنعت چاپ ‌به ایران همراه با ایجاد تحول در عرصه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بود و ما به طور معمول تاثیر چاپ و صنایع وابسته به آن و مخصوصاً توسعه و نقش روزنامه ها را در آن زمان در راه توسعه، آبادانی، روشنگری و آگاهی اجتماعی مردم به عینه دیدیم.
طالبی خاطرنشان کرد: امروز هم بعد از سالها از ورود صنعت چاپ ‌به ایران و گسترش صنایع مختلف به ویژه گسترش ارتباطات جدید، جایگاه برجسته ‌آن در بخش فرهنگی و اجتماعی ملموس است و امروز از صنعت چاپ به عنوان یکی از صنایع فرهنگی بسیار بزرگ و با اهمیت یاد می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: اگر ما امروز از استان یزد به عنوان استا‌نی فرهیخته و فرهنگی یاد می‌کنیم و به افتخارات بزرگمان در بخش‌های فرهنگی از جمله ۲۴ سال صدرنشینی کنکور سراسری، سرانه بالای آموزشی و دانشگاه ها‌یمان و ثبت جهانی یزد که مهمترین بعد آن بعد فرهنگی است، می بالیم باید در کنار همه اینها تلاشمان را به کار گیریم تا صنعت چاپ استان ‌نیز در کشور سرآمد باشد.
وی ا‌فزود: صنعت چاپ استان ‌نه تنها باید نیازهای استان را جواب بدهد و هیچ کسی برای کار چاپی به استان‌های دیگر مراجعه نکند بلکه باید مرجعی برای فعالان فرهنگی در کشور و استان های همجوار باشد و برای بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی که نیاز به صنعت چاپ دارند، گره گشایی کند تا بتوانیم در این عرصه نیز در کشور جایگاه برجسته ای را به خودمان اختصاص دهیم.
طالبی ا‌دامه داد: آمادگی استانداری یزد را برای هم اندیشی، همکاری و تعامل با فعالان ‌این حوزه در جهت رفع مسائل و مشکلات و توسعه صنعت چاپ در استان و فراهم کردن زمینه‌های بهتر برای همکاری اعلام می کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با کمک هم بتوانیم سهم خود را در توسعه و آبادانی هرچه بهتر استان یزد به ویژه در بخش فرهنگی و اجتماعی آن ایفا نماییم.
 
 
وجود بیش از ۱۰۰ واحد چاپخانه در استان یزد
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این گردهمایی با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت چاپ در توسعه، گفت: این صنعت به عنوان صنعتی پاک و سبز می‌تواند یکی از محورهای توسعه استان قرار گیرد.
"مجید جوادیان زاده" به قدمت بیش از یک قرن صنعت چاپ در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ واحد چاپخانه در استان ‌یزد وجود دارد و به نسبت سایر استان ها وضعیت بهتری در این حوزه داریم.
گفتنی است در پایان این گردهمایی از فعالان صنعت چاپ استان و چاپخانه های برتر یزد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..