مدیرکل هواشناسی یزد:

لزوم استناد کشاورزان به اطلاعات مرکز خشکسالی هواشناسی

مدیرکل هواشناسی یزد گفت: سازمان هواشناسی در راستای کاربردی نمودن آمار و اطلاعات هواشناسی تهک را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش یزدی نیوز«رضا برهانی» در جریان بازدید«هادی هادی نسب» مدیرکل مدیریت بحران استانداری از اداره کل هواشناسی استان، اظهار کرد: سازمان هواشناسی  در راستای کاربردی نمودن آمار و اطلاعات هواشناسی تهک را راه‌اندازی کرده است.

 
وی افزود: خدمت رسانی به کشاورزان توسط  کارگروه تهک هواشناسی استان چندین نوبت در مانور سرمازدگی  انجام و که قبل از زمان رسیدن سرما از طریق رسانه‌های مختلف استان اطلاع رسانی انجام شده و می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی یزد گفت: هر هفته توصیه‌های کارگروه کشاورزی با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی و پیش بینی هواشناسی در بخش شیلات، گلخانه‌ای، محصولات باغی و زراعی ارائه می‌شود.
 
برهانی در ادامه آمار و اطلاعات خروجی از مرکز خشکسالی سازمان هواشناسی کشور را  یکی از منابع اصلی و  قابل استناد دانست و متقاضیان می توانند از این اطلاعات استفاده کنند .
 
«هادی هادی‌نسب» مدیریت بحران استانداری یزد ضمن تشکر از نقش مهم هواشناسی در پیش گیری از حوادث جوی، از تعامل اداره کل هواشناسی استان یزد در اطلاع رسانی مناسب تشکر و نقش هواشناسی را در کاهش صدمات بلایای جوی در بخش های مختلف خصوصا کشاورزی مهم دانستند .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..