صادقیان:

توسعه گردشگری مستلزم راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری اجتماعی در محلات است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به ضرورت برگزاری مستمر جلسات هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان،‌گفت: راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری اجتماعی در محلات نقش مهمی در شناسایی نقاط ضعف و قوت شهری برای توسعه گردشگری را ایفا می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار کرد: اعیاد گذشته نشان می‌دهد ترافیک بیشتری را در جاده‌ها شاهد خواهیم بود و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان به کمک دستگاه‌های کمک ‎ رسان هلال احمر و اورژانس بایستی برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشند و تدابیر لازم در خصوص سفرهای  ماه محرم نیز اندیشیده شود .

 
وی افزود: نگاه اولیه ما در بازآفرینی شهری به دفاتر تسهیل‌گری اجتماعی در محلات است؛ چرا که این دفاتر می‌توانند با حضور و ارتباط با محلات نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی و جهت بررسی و حل مشکلات اجتماعی هر محله حتی مسائل مربوط به حوزه گردشگری اقدام نمایند .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از متولیان حسینه‌ها و اداره کل اوقاف به دلیل برنامه‌ریزی ماه محرم و تلاش های ویژه‌ای که در این مدت دارند؛ گفت: نشست خدمات سفر که امروز تشکیل شد خاص ایام محرم می‌باشد و باید جلسات این کارگروه بصورت منظم و مستمر برگزار و با ارائه گزارشی جامع و مصور از سوی کمیته‌های زیرمجموعه ستاد، نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها و نتایج آن‌ها بررسی شود .
 
صادقیان صادقیان همچنین با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری در شهرستان‌ها تصریح کرد: همه فرمانداران موظفند رویدادهای فرهنگی هر شهرستان‌ را معرفی و با هماهنگی و رایزنی با اداره کل میراث فرهنگی  و بخش خصوصی حوزه گردشگری در راستای معرفی  و برگزاری هرچه بهتر آنها بکوشند .
 
«سید مصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دبیر ستاد نیز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر به منظور برنامه ریزی برای سفرهای پیش رو تشکیل جلسه داد؛ از آنجاکه در مهرماه شاهد بیشترین حضور گردشگران در نیمه دوم سال هستیم و از سوی دیگر حضور گردشگران مذهبی برای شرکت در مراسم های مذهبی ماه محرم باعث شد در این نشست با حضور بخش خصوصی و مدیران کل مرتبط با موضوع، مشکلات احتمالی بررسی گردد .
 
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: خوشبختانه رشد چشمگیر حضور گردشگران در مراسم های مذهبی تاسوعا و عاشورای سال گذشته نشان داد که یزد می‌تواند یکی از استان‌های پیشرو در حوزه گردشگری معنوی باشد .
 
فاطمی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده در خصوص برگزاری تورهای گردشگری مذهبی، ابراز امیدواری کرد امسال نیز چون سال‌های گذشته بتوانیم یزد را در این قالب و اسلام را براساس واقعیت آن معرفی نماییم .
 
گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد کارگروه اربعین تشکیل و در آن مسائل خاص مرتبط با اربعین و پروازها و حمل و نقل ریلی بحث و بررسی گردد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..