مدیرکل ارشاد یزد:

ضرورت تشکیل اتحادیه چاپخانه داران استان یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به قدمت 110 ساله صنعت چاپ در استان، تشکیل اتحادیه این صنف از سوی چاپخانه داران این خطه را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوزمجید جوادیان زاده در چهارمین گردهمایی چاپخانه داران  استان، تشکیل اتحادیه این صنف را ضروری دانست و گفت: تشکیل اتحادیه، باعث انسجام و تقویت هرچه بیشتر چاپخانه داران استان یزد می شود.

 
وی به فعالیت حدود ۱۰۰ واحد چاپخانه در استان یزد اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ استان از مزیت های خوبی برخوردار است که می تواند استانهای همجوار را نیز از قابلیت و پتانسیل های خود بهره مند سازد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به خدمت صنعت چاپ به جوامع بشری اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ تحول بسیار بزرگی در تمدن بشری ایجاد کرده است.
 
به گفته وی چاپ باعث حافظه تمدن و انباشته شدن دانش بشری شد تا پیشرفت و توسعه در جامعه شکل بگیرد.
 
جوادیان زاده همچنین از صنعت چاپ بعنوان یک صنعت سبز و پایدار یاد کرد و گفت:صنعت چاپ جزو صنایعی است که از آن به  نیکی یاد و صحبت می شود که باید با توجه به ظرفیت و پتانسیل های استان یزد در این حوزه بیشتر سرمایه گذاری شود.
 
سخنرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد،اجرای برنامه های متنوع هنری و تجلیل از چاپحانه داران فعال از دیگر برنامه های چهارمین گردهمایی چاپخانه داران استان یزد بود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..