انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه استان یزد

تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد با حوزه علمیه با هدف ارتقای سطح بینش آحاد مختلف جامعه از برکات فریضه زکات و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری منعقد شده است.

به گزارش یزدی نیوز تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه برادران استان یزد باهدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین منعقد شد.

 
مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اهمیت انعقاد همکاری مشترک بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه گفت: این تفاهم‌نامه همکاری باهدف ارتقای سطح بینش و آگاهی آحاد مختلف جامعه از برکات و آثار فریضه الهی زکات و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری برای کمک به نیازمندان با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برادران استان یزد منعقدشده است.
 
محسن علیزاده، با اشاره به اهمیت گفتمان سازی در امر تبلیغ و ترویج فریضه الهی زکات گفت: تشکیل کارگروه تخصصی زکات برای تبیین راهکارهای نوین تبلیغی، بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی، تحقیقی و آموزشی طرفین در اشاعه و توسعه فرهنگ زکات، تعامل و هم‌افزایی طلاب و روحانیان با دبیرخانه شورای زکات و تبلیغ موضوع زکات در همایش‌ها و نشست‌های مختلف استان و شهرستان‌ها ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
 
 مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: اعزام روحانیون سفیران هدایت یا طرح هجرت به مناطقی که دارای موارد مشمول زکات هستند، توسعه و ترویج فرهنگ زکات و انفاق از طریق روحانیان و مبلغان در مساجد سطح استان و شهرستان‌ها، همکاری و مشاوره در برگزاری مراسم گوناگون به‌ویژه در ایام محرم، صفر و ماه مبارک رمضان، ازجمله تعهدات حوزه علمیه استان در این تفاهم‌نامه است.
 
علیزاده گفت: کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات متعهد شد نسبت به تدوین تقویم اجرایی جامع و کاربردی پیرامون برنامه‌های مصوب شده مرتبط با امور زکات را در اختیار حوزه‌های علمیه قرار داده و اطلاعات مناطق و شهرستان‌های برخوردار زکات را برای برنامه‌ریزی‌های تبلیغی طلاب و روحانیان تهیه کند.
 
مدت تفاهم‌نامه یک سال و با موافقت طرفین قابل تمدید است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..