امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم اصلاح ضعف‌های کشور در تبدیل راهکارهای نظری به عملی

امام جمعه یزد با بیان این‌که حفاظت از محیط زیست باید توسط تمام افراد جامعه مدنظر قرار گیرد، گفت: در تبدیل راهکارهای نظری به عملی برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات کشور ضعف وجود دارد .

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» با اشاره به این‌که بحث محیط زیست در زندگی انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: هر چیزی که امروز در محیط زیست انسان وجود دارد از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و هر کدام که نباشد زندگی انسان دچار اختلال می‌شود .

 
وی با تاکید بر این‌که برخی از مواردی که در محیط زیست برای زندگی انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است در طول سالیان دراز توسط انسان از بین رفته و یا تخریب شده، افزود: ما به هر چیزی که در اطرافمان نگاه و دقت کنیم متوجه می‌شویم که چه حساب و کتاب دقیقی در پس پرده این نعمت خداوند است .
 
امام جمعه یزد به مسئله وجود باد اشاره کرد و گفت: شاید بسیاری از افراد جامعه به اهمیت وجود باد در جامعه دقت نکنند ولی اگر هر کسی چند دقیقه به دلیل وجود باد دقت کند متوجه ضرورت آن می‌شود و درک می‌کند که اگر باد نبود هوا در زمین به هیچ عنوان جابه‌جا نمی‌شد و کم‌کم بوی بد و آلایندگی‌های بسیار در اطراف انسان سبب برهم خوردن امکان زندگی وی می‌شود .
 
ناصری یزدی با تاکید بر این‌که خداوند متعال همه شرایط لازم برای زندگی انسان‌ها را فراهم کرده بیان کرد: یکی از مباحثی که این روزها در شهرها وجود دارد بحث فاضلاب است که در استان‌هایی با شرایط اقلیمی یزد و سیستان و بلوچستان مناسب نیست و اجرای چنین طرح‌هایی و جلوگیری از ورود آب به لایه‌های زیرزمینی مشکلات زیادی از جمله خشک شدن زمین و گرد و غبار را به وجود می‌آورد .
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: در بحث فاضلاب با توجه به اینکه زمین یزد حالت شنی دارد، همین شن‌ها اقدام به تصفیه آب می‌کند و آبی که به سفره‌های زیرزمینی باز می‌گردد آلودگی‌ها را از دست داده و مشکلی در این زمینه ندارد اما همین آب سبب مرطوب ماندن زمین و پیشگیری از مشکلات بیان شده می‌شود .
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث محیط زیست امروزه توجه مردم به غذای سالم هم کم شده و بحث فست فودها به میزان بسیار زیادی در جامعه مورد استقبال قرار گرفته و افراد مختلف غذای خود را از این چنین واحدهایی تامین می‌کنند که برای سلامتی بسیار مضر هستند .
 
ناصری یزدی در پایان با بیان این‌که موضوع حفاظت از محیط زیست همانند بحث تغذیه در راستای سلامت زندگی انسان‌ها است خاطرنشان کرد: هر کسی در راستای حفاظت از محیط زیست قدم بردارد در واقع در راستای خدمت به همه مردم جامعه حرکت می‌کند و این اقدام وی ارزش بسیار زیادی دارد .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..