اجرای طرح ایران مهارت در یزد

طرح ایران مهارت ویژه دانش‌آموزان پایه اول متوسطه دوم به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و زمینه‌سازی در خصوص آینده شغلی آنها اجرا می شود

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد گفت: طرح  ایران مهارت  ویژه دانش‌آموزان پایه اول متوسطه دوم در این استان از اول مهرماه  به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و زمینه‌سازی در خصوص آینده شغلی آنها در یزد اجرا می شود 

علی آقا افضلی گفت: براساس تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه‌ای با شرکت ملی گاز ایران تمام متقاضیان فعالیت در جایگاه‌های CNG باید ضمن مهارتآموزی نسبت به دریافت گواهینامه مهارت‌اموزی در این رابطه برای صدور مجوز فعالیت اقدام کنند.
وی اشاره کرد : همچنین بر طبق این تفاهم نامه پرسنل فعال در حوزه قرائت کنتورهای گاز نیز باید در دوره‌های مهارت آموزی مرتبط با قرائت و تست کنتورهای گاز و مشکلات در این زمینه آموزش ببینند.
آقا افضلی گفت:  اداره کل فنی و حرفه‌ای در تفاهم‌نامه با اموزش و پرورش، بخش عمده‌ای از آموزش‌های کارگاهی دانش‌اموزان شاخه کار و دانش را برعهده گرفته که سال گذشته در یزد تعداد ۴۸۹ دانش آموز در این رابطه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی یکی از طرح‌های جدید و موثر فنی و حرفه‌ای را ایران مهارت اعلام کرد و گفت: این طرح نیز با همکاری اموزش و پرورش و در راستای کاهش بیکاری در دستور کار قرار گرفته است.
علی آقا افضلی گفت : دانش‌آموزان پایه اول متوسطه دوم براساس این طرح موظف به فراگیری آموزش‌های مهارتی به مدت ۶۰ ساعت هستند و این آموزش‌ها براساس سلیقه دانش‌اموز خواهد بود لذا می‌تواند هم در هدایت تحصیلی و هم در آینده شغلی وی زمینه‌ساز باشد.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان از ابلاغ این طرح که از سال گذشته به صورت پایلوت در هشت استان کشور اجرایی شد، به سایر استان‌ها خبر داد و گفت: براساس این طرح که از ابتدای مهرماه امسال در استان آغاز خواهد شد، ۱۰ درصد دانش‌آموزان مدارس دولتی و ۱۰۰ درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی و هیات امنایی موظف به شرکت در این طرح هسند.
وی در خصوص  تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای با قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروی‌های مسلح اشاره  کرد وگفت :   براساس این تفاهم‌نامه، سازمان فنی و حرفه‌ای سالیانه متعهد به آموزش مهارتی ۱۰۰ هزار سرباز است که تعهد استان یزد در این رابطه برای امسال ۸۹۰ مفر است.
به گفته وی، در پنج ماهه نخست امسال ۷۱۹ سرباز در پادگان‌های استان یزد از اموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌‌اند و با ادامه این روند تا پایان سال می‌توانیم تا دو برابر تعهد خود اقدام کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..