به مناسبت هفته دولت؛

افتتاح طرح‌های هفته دولت در یزد/دیدار مسئولان یزد با خانواده شهدا

همزمان با هفته دولت چهار پروژه با حضور فرماندار یزد و جمعی از مسئولان در مناطق مختلف شهرستان یزد افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوزنخستین طرح افتتاح شده توسط فرماندار یزد به مناسبت هفته دولت، افتتاح کارگاه خیاطی از طرح‌های خودکفایی مددجویان کمیته امداد است.

 
این کارگاه با تسهیلات پرداختی به مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال راه اندازی شده و برای هفت نفر اشتغالزایی کرده است.
 
از دیگر طرح‌های افتتاح شده امروز، کارگاه تولیدی انواع فیلتر هوای خودرو است که این طرح نیز از طرحهای خودکفایی مددجویان کمیته امداد است و فعالیت خود را در روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی آغاز کرده است.
 
این کارگاه که در آن ۲۴ نوع فیلتر خودرو تولید می شود، با تسهیلات پرداختی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده و برای پنج نفر نیز شغل ایجاد کرده است.
 
سومین طرح افتتاح شده توسط فرماندار یزد، کارگاه پرورش شترمرغ در روستای فهرج است که این طرح نیز از طرح‌های خودکفایی کمیته امداد است و با ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و اشتغالزایی برای سه نفر کار خود را با پرورش ۲۰۰ رأس جوجه یک روزه شتر مرغ آغاز کرده است.
 
امروز همچنین سنگفرش کوچه های بافت تاریخی فهرج نیز با حضور فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان افتتاح شد.
 
سنگفرش کوچه های بافت تاریخی فهرج در محدوده مسجد جامع این روستا که دارای قدمتی از صدر اسلام تاکنون است، انجام شده است.
 
اعتبار این طرح از محل دهیاری روستا تامین شده و با پیمانکاری شرکت تعاونی همیاری دهیاریهای شهرستان یزد به انجام رسیده و در فاز اول هزینه ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان و در فاز دوم ۱۸۵ میلیون تومان در بر داشته است.
 
فرماندار یزد و هیئت همراه امروز همچنین با خانواده مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یزد دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
 
عباس حیدری امروز همچنین با حضور در روستای ملاباشی از طرح‌های عمرانی این روستا نظیر بهسازی کوچه ها و معابر، زیرسازی خیابان ها، اتمام طرح بلوار ورودی روستا، آزادسازی خیابان مطهری، پروژه مرمت و بهسازی کوچه شهید جعفری زاده و ساختمان دهیاری بازدید کرد.
 
وی همچنین با خانواده شهیدان جواد و محمود صدیقی در روستای احمد آباد مشیر (ملاباشی)، دیدار و گفتگو کرد.
 
بازدید از ساختمان در دست احداث دهیاری فهرج نیز از دیگر برنامه های فرماندار یزد در هفته دولت دولت بود.
 
روستای فهرج با جمعیتی بالغ بر ۲۹۶۳ نفر و ۸۶۱ خانوار، از سال ۱۳۷۷ دارای شورای اسلامی بوده و دهیاری این روستا نیز در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و کار ساخت ساختمان دهیاری نیز در فاز اول با هزینه ای بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان، از ابتدای سال ۱۳۹۷ آغاز و در فاز دوم با ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در ابتدای آبانماه ۱۳۹۷ به اتمام می رسد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..