مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد:

دمیدن روح تازه به کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای یزد/مرکز بافق افتتاح شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به نیازسنجی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: با اعتبارات تخصیص یافته، روح تازه‌ای به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای یزد دمیده شد.

به گزارش یزدی نیوز علی آقا افضلی  در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان یزد بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده، نیازسنجی شد و با تخصیص اعتبارات اختصاص یافته به فنی و حرفه ای استان، روح تازه‌ای به این کارگاه‌ها دمیده شد.

 
وی افزود: در اسفندماه گذشته ۱۷ دستگاه خودروی سواری چیلی برای فنی و حرفه ای یزد خریداری شد و با خریداری این خودروها، اکنون آموزش معتبر تعمیر موتورهای جدید خودرو در مراکز فنی و حرفه ای یزد به راه افتاده است.
 
آقا افضلی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم فنی و حرفه ای استان یزد، رهگیری مشاغل مهارت آموختگان است به نحوی که در سال ۹۷، وضعیت مهارت آموختگان سال ۹۶ رهگیری می شود.
 
مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد عنوان کرد: از مجموع ۷ هزار و ۲۴ مهارت آموخته در فنی حرفه ای استان یزد طی سال گذشته، در حال حاضر ۲ هزار و ۴۱۳ نفر مشغول به کار شده اند.
 
وی در مورد دوره های کارورزی نیز یادآور شد: کارورزی، مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی است که البته متولی آن اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است به این صورت که اگر کارورز در سامانه ثبت نام کرده باشد و فنی و حرفه ای نیز تایید کرده باشد، فارغ‌التحصیل، در دوره های کاروزی شرکت می کند و ماهانه مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کند.
 
آقا افضلی ادامه داد: کارفرمایانی که این کارورزان را به کار بگیرند، تا دو سال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی آنها معاف خواهند بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های هفته دولت فنی و حرفه ای استان یزد، از راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای بافق خبر داد و اظهار داشت: این مرکز ویژه خواهران است و کلاس‌های آنها به صورت مجزا در محل تجهیز و افتتاح شده، دایر خواهد شد.
 
آقا افضلی همچنین از انتخاب فنی و حرفه ای استان یزد به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی هفته دولت امسال خبر داد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..