در یازدهمین مجمع استانی در یزد؛

تولید بیش از ۹۴ درصد دارو‌ها در کشور

معاون وزیر بهداشت و درمان در امور بهداشتی از تولید بیش از ۹۴ درصد دارو‌های موردنیاز در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا رئیسی در یازدهمین مجمع استانی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه جامعه پزشکی نیاز به انسجام بیشتری دارد، گفت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه سلامت شاهد پیشرفت‌های زیادی هستیم و در چهل‌ساله انقلاب اسلامی تاکنون، نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت بی‌نظیر بوده است.

 
وی افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در نیازهای درمانی با پیشرفت‌های خوبی همراه بوده است و به‌هیچ‌عنوان در هیچ عمل جراحی وابسته به خارج از کشور نیست و در حوزه پیشگیری و مراقبت‌های اولیه کشورمان دستاوردهای بی‌نظیری را داشته است.
 
معاون وزیر بهداشت و درمان در امور بهداشتی افزود: در حال حاضر در دنیا سالیانه از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۴ نفر مبتلا به بیماری سل می‌شوند و با توجه به اینکه کشورمان در همسایگی پاکستان و افغانستان قرار گرفته است که بیش‌ترین آمار مبتلا به سل هستند، بایستی در این راستا توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
 
 
 
رئیسی بابیان اینکه بیش از ۹۴ درصد داروهای مورداستفاده در خود کشورمان تولید می‌شود، گفت: مجموعه دستاوردهای کشورمان در حوزه درمان و داروسازی بسیار قابل‌توجه است و این موضوع بسی جای افتخار است.
 
 
 
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت نسخه داروهای مشابه داخلی با توجه به تحریم‌های موجود، توسط پزشکان کشور، عنوان کرد: در خصوص شرکت‌های تولید دارو نیاز به توجه بیشتری است تا کمترین آسیب به مردم برسد.
 
در سه دهه گذشته کشورمان سالیانه بیش از ۱۷۰ هزار مبتلا به بیماری مالاریا داشته است که با توجه به اقدامات انجام‌شده این آمار در حال حاضر به مقدار قابل‌توجهی کاهش یافته است.
 
 
 
وی بابیان اینکه بسیج جامعه پزشکی از گذشته تاکنون همواره در دل مردم خدمت‌های شایانی را انجام داده است، تأکید کرد: متأسفانه در چند سال اخیر هجمه‌هایی زیادی به بسیج جامعه پزشکی واردشده است که در این راستا بایستی بیش از بیش توجه کرد؛ چراکه خدمات این قشر در همه حوزه‌ها بسیار قابل‌توجه و چشمگیر است.
 
 
 
معاون وزیر بهداشت و درمان در امور بهداشتی در پایان با اشاره به پتانسیل‌های بسیج جامعه پزشکی، افزود: این پتانسیل در کشور، جامعه‌ای بسیار پویا و با نیت خیر است که با علم و مهارت زیاد در خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..