اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی بر اساس اولویت‌های بومی تخصیص یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در دیدار با تیم ارزیابی عملکرد برنامه‌ای و اعتباری وزارت کشور از بازرسان سازمان امور اجتماعی کشور خواست اعتبارات حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر اساس اولویت‌های بومی هر استان تخصیص یابد.

به گزارش یزدی نیوز جلسه مشترک بازرسان وزارت کشور با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و نیز مدیرکل اداری و مالی و ذی‌حساب استانداری با هدف بررسی چگونگی هزینه کرد اعتبارات تفاهم‌نامه‌های ملی و استانی وزارت کشور با دستگاه‌های استانی برگزار شد.

«محمدعلی طالبی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در این جلسه با بیان اینکه نظارت و ارزیابی بر ساختار هزینه‌کرد اعتبارات دستگاه‌ها امری ضروری است؛ گفت: اگر نظارت و ارزیابی نباشد ممکن است اعتبارات در برنامه‌های سازمانی و امور روزمره هزینه شود.
وی با تأکید بر این موضوع که لازم است قدرت مانور استان‌ها در توزیع و هزینه‌کرد اعتبارات بیشتر شود، افزود: با توجه به اینکه استان یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است، باید بر کاهش آسیب‌پذیری جمعیت بومی و جامعه‌پذیری مهاجران تمرکز کرد.
طالبی خاطرنشان کرد: استان یزد مدعی است بهترین سازمان‌های مردم‌نهاد را به لحاظ تخصصی دارد و شایسته است اعتبارات در اختیار استانداری قرار گیرد و اعتبار پروژه‌ها بر اساس اولویت‌های بومی تخصیص یابد.
«صغری احسانی»، معاون دبیرخانه شورای اجتماعی کشور و مسئول طرح و برنامه و بودجه سازمان امور اجتماعی کشور اولویت اعتبارات سال ۹۷ را در موضوعات کاهش طلاق، کاهش مفاسد اخلاقی، متکدیان، حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی، مشارکت‌های اجتماعی و سایر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی بیان کرد.
وی همکاری مسئولان استان را در زمینه برگشت‌ناپذیری بودجه‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قالب تقدیر دانست.
«فخرالسادات خامسی هامانه»، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز ضمن تقدیر از مسئولان ارشد استان و مدیران اداری و مالی استانداری برای همراهی با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جذب و هزینه‌کرد اعتبارات، به لزوم توجه ویژه به برخی حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و نیز مشارکت‌های مدنی از جمله ضرورت تشکیل خانه سمن‌ها اشاره و بر لزوم تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی این خانه‌ تأکید کرد.
گفتنی است، تیم ارزیابی عملکرد برنامه‌ای و اعتباری وزارت کشور با هدف بررسی نحوه جذب و هزینه‌کرد اعتبارات ابلاغی سال ۹۶ در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به یزد سفر و ضمن بازدید از چهار دستگاه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، بهزیستی و جمعیت هلال احمر استان که در سال ۹۶ تفاهم‌های ملی و استانی با وزارت کشور منعقد کرده‌اند، از دو سازمان مردم نهاد نیز بازدید کردند و در جریان چگونگی هزینه‌کرد اعتبارات تخصیص داده شده از سوی سازمان امور اجتماعی کشور به دستگاه‌ها قرار گرفتند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..