ورزشکار حرفه‌ای پس از پایان دوران حرفه‌ای نباید به حال خود رها شود

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ورزشکار حرفه‌ای پس از پایان دوران حرفه‌ای نباید به حال خود رها شود گفت: معنویت، تربیت الهی و اخلاق نیکو در طراحی برنامه‌های ورزشی دیده شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمد رضا ناصری یزدی عصر امروز در جمع فعالان ورزشی استان یزد با بیان اینکه مهمترین اصل ورزش مقوله رشد و انجام حرکت‌های معنوی در جامعه است اظهار داشت: اینکه برخی به ورزش به عنوان یک کار برای کسب درآمد نگاه می‌کنند این مقوله است که باید به بُعدهای دیگر ورزش نیز توجه داشت و از حالت تک بُعدی آن را خارج کرد.

 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ورزش می‌تواند در مسائل دینی، اجتماعی و غیره اثرگذار باشد گفت: برنامه ریزی در ورزش برای اینکه به آن فقط به عنوان یک شغل و محل کسب درآمد نگاه نشود، بلکه برای ایجاد شور و نشاط در جامعه و به تکامل رسیدن انسان از نظر روحی، معنوی و جسمی نگاه شود بسیار ضروری است.
 
امام جمعه یزد گفت: امروزه زندگی‌ها به شکلی پیش می‌رود که هم از نظر روانی و هم از نظر فیزیکی برای انسان مشکلاتی ایجاد می‌کند که نمونه اصلی آن روی کار آمدن فضای مجازی و درگیر کردن مردم به این شبکه‌های متنوع است که سبب بی انگیزگی و تنبلی افراد می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی جوانان مدت‌های بسیاری از روز را با شبکه‌های اجتماعی سپری کنند، نیاز به یک تغییر در آن احساس می‌شود که دید وسیع در ورزش در این زمینه‌ها الزامی است که بتواند جوانان را از این فضاها خارج و به فعالیت‌های بدنی وا دارد.
 
ناصری یزدی به ورزش در گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته ورزشکاران روح پهلوانی داشتند و این اخلاق را در سطح شهر گسترش می‌دادند به شکلی که همه سعی می‌کردند که آنها را الگوی رفتاری خود قرار دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: الآن متأسفانه به این شکل نیست و به ورزش به عنوان یک حرفه نگاه می‌شود و روی اخلاق و مردانگی کار نمی‌شود ولی ورزشکاران گذشته از خودگذشتگی‌هایی انجام می‌دادند که بی نظیر بود.
 
امام جمعه یزد نیازمند ارائه الگوهای ارزشمند به نسل جوان هستیم گفت: وقتی این الگوها به جوانان داده شد بدون شک بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در طراحی برنامه‌های ورزشی باید معنویت، تربیت الهی و اخلاق نیکو را به بهترین شکل برای مردم بیان کرد افزود: وقتی این مطالب به خوبی در سطح جامعه جا افتاد ایثارگری، شجاعت و مردانگی در مردم زنده و بیدار می‌شود و در کنار ورزش به بسیاری از چیزهایی که نداشتند برسند.
 
ناصری یزدی تصریح کرد: در ورزش باید به آینده نیز فکر شود و کسانی که به صورت حرفه‌ای به ورزش نگاه می کنند نباید در سنین بالا رها شوند بلکه در زمانی که دوران حرفه‌ای ورزششان به پایان رسید دلگرم باشند
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..