۸۷ پروژه صنعت برق یزد در هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه ۸۷ پروژه صنعت برق یزد در هفته دولت افتتاح می‌شود گفت: دو نیروگاه تولید پراکنده برق به شبکه برق یزد متصل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا صحتی  در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با تشکر از مشترکان برق استان که خاموشی‌های تابستان را تحمل کردند اظهار داشت: در تیرماه امسال که بیشترین مصرف برق صورت گرفت، ۲۰ مگاوات از مشترکان خانگی و صنعتی صرفه‌جویی صورت گرفت.

 
وی با بیان اینکه مجموع طول شبکه‌های فشار قوی و ضعیف استان یزد به ۱۸ هزار و ۷۳۷ کیلومتر رسیده خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان برق استان یزد ۶۵۲ هزار و ۸۱۷ مشترک تا پایان تیرماه است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد افزود: از این تعداد ۵۲۹ هزار و ۴۳۸ مشترک خانگی و ۸۳ هزار مورد هم مربوط به مشترکان صنعتی و مابقی در بخش‌های دیگر هستند.
 
صحتی تصریح کرد: با اقدامات گسترده ایکه در حوزه برق‌رسانی استان یزد انجام شد، ۹۹ و ۷۳ دهم درصد از خانوارهای روستایی استان یزد برق‌دار هستند و تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار یزد از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه کل برق مصرفی سال گذشته استان یزد چهار میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۳۸ کیلووات ساعت بوده گفت: بیشترین مصرف در بخش صنعتی بوده که در مجموع دو میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۹۳ کیلووات ساعت را به خود اختصاص داده است که این موضوع نشان دهنده توسعه صنایع در استان یزد دارد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ایجاد نیروگاه‌های تولید پراکنده را یکی از اقدامات مهم در تامین برق مورد نیاز استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ نیروگاه در این بخش فعالیت دارند و مجموع ظرفیت تولیدی این نیروگاه‌ها ۷۰ مگاوات است.
 
صحتی از فعالیت سه نیروگاه انرژی خورشیدی ۱۰ مگاواتی در استان یزد خبر داد و گفت: در حال حاضر هم مراحل ساخت یک نیروگاه ۳۰ مگاواتی در شهرستان مهریز در حال انجام است و کلنگ این نیروگاه در مراسمی با حضور وزیر نیرو به زمین زده شد.
 
وی نصب کنتورهای هوشمند را یکی از راهکارهای مدیریت مصرف برق دانست و در ارتباط با این موضوع گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین در استان یزد نصب شده است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه استان یزد در بخش برق به غیر از تابستان امسال یکی از پایدارترین استان‌های کشور بوده و کمترین میزان ممکن خاموشی را در سال‌های گذشته شاهد بودیم بیان کرد: در هفته دولت امسال ۸۷ پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد و ۸۱ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
صحتی افتتاح و بهره‌برداری از دو نیروگاه تولید پراکنده با مجموع ظرفیت تولید هفت مگاوات را از جمله این پروژه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مردم استان یزد به نسبت دیگر استان‌ها مصرف بسیار پایین‌تری در حوزه برق دارند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..