معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بیان کرد:

جلوگیری از انحراف و نظارت مستمر بر تبدیل تسهیلات ارزان قیمت به شغل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بر جهت دهی ظرفیت های ایجاد شغل در پاسخ به نیاز فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید و گفت: جلوگیری از انحراف و نظارت مستمر بر تبدیل تسهیلات ارزان قیمت به شغل در استان مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش یزدی نیوزسومین جلسه کمیته نظارت استانی آیین نامه قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار برگزار شد.

 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تبریک هفته دولت بیان کرد:مسائلی از جمله مهاجرت پذیری استان یزد و محدودیت های اقتصادی به وجود آمده در کشور ساختار اشتغال را از حالت تناسب خارج کرده و ظرفیت و نوع مشاغل نیز با تغییر مواجه شده است.
 
«علی زینی وند» افزود: ضروریست در برنامه های پیش روی استان ساختار اشتغال با رویکرد ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی تغییر جهت دهد که در این مسیر باید ظرفیت های دانش بنیان،صنایع نو و کم آب خواه مورد توجه قرار گیرد.
 
زینی وند اظهار داشت:در شرایط حاضر که تسهیلات ارزان به متقاضیان و طرح های مورد نظر ارائه شده است،نظارت و جهت دهی طرح ها تا تحقق نتیجه قابل قبول اهمیت فراوانی دارد و لازم است این تسهیلات تا رسیدن به شغل و بازده اقتصادی مورد ارزیابی قرار گیرند.
معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی،بانک ها و فرمانداری ها با مشارکت دستگاه های تخصصی و متولی حوزه اشتغال در قالب کمیته های نظارتی شهرستانی و در سطوح مختلف بر تبدیل تسهیلات دریافتی به شغل نظارت جدی داشته و واحدهای نیازمند مشاوره را نیز راهنمایی کنند.
وی بر انجام استعلام طرح ها قبل از ورود به فرآیند اجرایی تاکید و گفت: دقت در ارائه استعلام های لازم از یک سو و تسهیل شرایط ارائه خدمات به متقاضیان,انجام سایر فرآیندها را شفاف می سازد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان اظهار داشت: فعالیت دقیق  و مستمر کمیته های نظارت بر اجرای اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری می تواند زمینه را برای پیشگیری از انحراف فراهم آورد چراکه اعطای تسهیلات در این ابعاد با هدف تعمیق توسعه و رشد اقتصادی روستاها در دستور کار قرار گرفته است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..