کوچک‌زاده خبر داد؛

پخش ۷۰۰۰ دقیقه فیلم طی یک سال گذشته توسط حوزه هنری یزد

رییس حوزه هنری یزد از اکران 7000 دقیقه فیلم برای 1300 تماشاچی طی یک سال گذشته در این مرکز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدصادق کوچک‌زاده» با بیان این‌که از آغاز فعالیت باشگاه فیلم حوزه هنری یزد در تابستان ۹۶ تاکنون ۵۲ فیلم که نیمی از آنها ایرانی بود اکران و تحلیل شده است،‌اظهار کرد: سلسله نشست‌های اکران و تحلیل فیلم این باشگاه در یک سال گذشته هزار و ۳۰۰ صندلی، تماشاگر داشته ‌که امیدواریم امسال به رقم قابل توجهی افزایش پیدا کند .

 
وی با اشاره به پخش حدود هفت هزار دقیقه فیلم در این مدت، افزود: اکران و تحلیل فیلم و گفتگو و دورهمی صمیمانه اهالی سینما در روزهای سه‌شنبه هر هفته از جمله اقدامات انجام شده و حرکتی در راستای توانمندسازی استعدادهای هنری است .
 
رییس حوزه هنری یزد در ادامه از اکران و بررسی فیلم‌های مستند در دومین سال فعالیت این باشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر فیلم‌های بلند داستانی و انیمیشن، برخی آثار مستند ایرانی و خارجی که کمتر دیده شده نیز در این نشست‌ها پخش و درباره آن‌ها صحبت خواهد شد .
 
کوچک‌زاده با اشاره به آماده‌سازی و تجهیز سالن چندمنظوره این مرکز در آینده نزدیک،‌تصریح کرد: با تکمیل این سالن برنامه اکران فیلم نیز باکیفیت‌تر و استانداردتر برگزار می‌شود.
 
وی حضور مدیران فرهنگی و هنرمندان مطرح استان به عنوان کارشناس برنامه را از نقاط مثبت نشست‌های اکران فیلم عنوان و ابراز امیدواری کرد در دومین سال فعالیت باشگاه، آثار بهتر و باکیفیت‌‌تری اکران شود و به رشد و تقویت هر چه بیشتر جریان فیلمسازی در استان کمک کند .
 
این مقام مسئول با بیان این‌که تداوم این برنامه با همت و همراهی هنرمندان میسر است، خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه برنامه‌ها نیازمند تلاش، جدیت، استقامت و بردباری است و نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد .
 
وی به انتخاب فیلم‌ها توسط گروهی از فیلمسازان استان اشاره کرد و افزود: به پیشنهاد هنرمندان و اهالی سینما عموم فیلم‌های روز ایران و جهان توسط این گروه انتخاب و اکران می‌شود و مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد .
 
کوچک‌زاده همچنین به حضور اساتید و فیلمسازان مطرح کشور در این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: در راستای ایجاد تعامل، تبادل اطلاعات و هم‌افزایی میان هنرمندان یزدی و سایر استان‌ها در نظر داریم بنا به ضرورت از کارشناسان کشوری در جهت ارتقای نشست‌های اکران و تحلیل فیلم استفاده کنیم .
 
در ادامه علیرضا غفاریان مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان هم ضمن قدردانی از همراهی و همیاری هنرمندان و اهالی سینما در برگزاری پیوسته این نشست‌ از اکران آثار بلند فیلمسازان یزدی در این برنامه خبر داد .
 
در این مراسم همچنین یاد و خاطره زنده یاد استاد عزت‌الله انتظامی و سید ضیاءالدین دری، دو تن از چهره‌های برجسته سینمای ایران گرامی داشته شد .
 
در ابتدای این برنامه که پنجاه و دومین نشست اکران و تحلیل فیلم این باشگاه محسوب می‌شد فیلم سینمایی «اجاره نشین‌ها» ساخته داریوش مهرجویی با بازی زنده یاد عزت‌الله انتظامی پخش شد .
 
اهدای یادمان یک‌سالگی باشگاه فیلم حوزه هنری به کارشناسان و برش کیک، پایان بخش این جشن بود .
 
گفتنی است؛ سلسله نشست‌های اکران و تحلیل فیلم، عصر سه‌شنبه‌ هر هفته در حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..