اعطای ۲۳۷ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان یزدی

کمیته امداد استان یزد در 40 سال گذشته 237 میلیارد و 800 میلیون تومان وام و امکانات خودکفایی برای انجام طرح‌های مختلف شغلی از جمله صنایع‌‌دستی، کشاورزی، دامداری، صنفی و صنعتی در اختیار 35 هزار و 550 خانوار متقاضی قرار داده است .

به گزارش یزدی نیوز«محسن علیزاده» مدیر کل کمیته امداد استان با بیان این که ایتام، بی‌سرپرستان، از کارافتادگان، سالمندان و بیماران از جمله مددجویان بهره‌مند از خدمات متنوع این نهاد هستند، افزود: یکی از اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات کمیته امداد، خودکفا کردن مددجویان تحت حمایت با ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا برای جامعه تحت حمایت است.

 
وی ادامه داد: در این خصوص از آغاز فعالیت کمیته امداد استان در حوزه اشتغال و خودکفایی تاکنون ۲۲ هزار و ۴۶۳ خانوار تحت پوشش طرح‌های خودکفایی این نهاد قرارگرفته‌اند که شش هزار و ۶۳۲ خانوار دارای سرپرست زن معیشت بگیر هستند . 
 
مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به فعالیت‌های بخش اشتغال و خودکفایی این نهاد، گفت: شناسایی مددجویان مستعد خودکفایی و تعیین درجه مهارت آنان، نظارت بر حسن اجرای طرح‌ها و کنترل کیفیت محصولات تولیدی، ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به مددجویان، انجام کاریابی برای افراد تحت حمایت، پرداخت تسهیلات و وام‌های اشتغال و خودکفایی از منابع مختلف، حمایت از مددجویان کارآفرین، کمک در بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان، تأمین فضای خودکفایی و بیمه اجتماعی مشمولین طرح‌های خودکفایی از جمله فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در جهت توانمندسازی افراد تحت حمایت است . 
 
وی افزود: کمیته امداد طی ۴۰ سال گذشته ۲۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام و امکانات خودکفایی برای انجام طرح‌های مختلف شغلی ازجمله صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری، صنفی و صنعتی در اختیار ۳۵ هزار و ۵۵۰ خانوار متقاضی قرارداد . 
 
علیزاده با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم به مددجویان تحت حمایت با همکاری مراکز آموزشی، گفت: طی ۴۰ سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۵۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و در همین مدت برای شش هزار و ۹۱۵ نفر از مددجویان مستعد خودکفایی، کاریابی انجام شد .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..