بعد از پیروزی انقلاب کارکرد مساجد به حداقل رسید

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب کارکرد مساجد به حداقل رسید گفت: متأسفانه برخی از روحانیون پس از پیروزی انقلاب فکر کردند که کار تمام است و نباید برای جذب جوانان و مردم به سمت مساجد کاری انجام داد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده در میزگرد انقلاب اسلامی و مساجد با اشاره به کتاب "امام در سنگر نماز" اظهار داشت: در این کتاب فرمایشات حضرت امام در مورد مساجد جمع‌‌آوری شده که مطالعه آن برای ائمه جماعات و روحانیون بسیار نیاز است.

 
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه یکی از موارد حائز اهمیتی که از فرمایشات امام خمینی(ره) در کتاب امام در سنگر نماز اشاره شده، کارکرد مساجد در صدر اسلام است گفت: مضمون صحبت امام در این کتاب به این شکل است که در صدر اسلام همه امور از مساجد هدایت می‌شد و مسجد به عنوان یک مرکز فرماندهی برای امور مسلمین به حساب می‌آمد.
 
قبل از انقلاب بسیاری از فعالیت‌های روحانیون در مساجد بود
 
وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی و تربیت شده‌های حضرت امام مساجد را به عنوان مرکز فرماندهی به‌کار می‌بردند اضافه کرد: در قبل از انقلاب بسیاری از فعالیت‌ها توسط روحانیون در مساجد شکل می‌گرفت و همچنین با استفاده از تربیت نیروهای جوان و مستعد بود که بحث نهضت و انقلاب اسلامی پیگیری و به نتیجه رسید.
 
زارع‌زاده عنوان کرد: بعد از انقلاب نیز مساجد به عنوان پایگاه اصلی برای مسئله جنگ، اعزام نیروها به جبهه و حتی کارهای پشتیبانی و حمایتی مورد استفاده قرار می‌گرفت و روحانیونی هم که حساسیتی در مورد نسل جوان داشتند برای جذب آنها به مساجد برنامه‌ریزی می‌کردند.
 
بعد از پیروزی انقلاب کارکرد مساجد به حداقل رسید
 
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه با شکل‌گیری جمهوری اسلامی بخشی از روحانیون و ائمه جماعات تصور کردند که دیگر کار تمام شده و مسئولیتی برای هدایت جامعه و جذب مخاطب در بین نوجوانان و جوانان ندارد افزود: پس از آن به نوعی کارکرد مساجد به حداقل رسید و فقط برای برپایی نماز جماعت و مراسمات عزاداری و مذهبی استفاده می‌شد.
 
وی با اشاره به اینکه تأکید اسلام بر این است که ائمه جماعات اگر مشاهده کردند یکی از مأمومین دو یا سه روز در نماز جماعات شرکت نمی‌کند احوالی از او بپرسند، به این معنا که اگر گرفتاری و مشکلی برای شخص به وجود آمد درصدد رفع آن برآیند تصریح کرد: بخش دیگری که در روایات نیز بسیار به آن تأکید شده این است که امام جماعت مراقبت کند مأمومین زمانی دچار انحراف و از مسیر درست و حق خود خارج نشوند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..