نماینده مردم اردکان:

بحران پیش‌روی “سازمان تامین اجتماعی” کمتر از مؤسسات اعتباری نیست

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: بحران که فراروی سازمان تامین اجتماعی است کمتر از بانک‌ها و موسسات اعتباری نیست

به گزارش یزدی نیوزطرح توسعه پلی کلینیک تخصصی آیت‌الله خاتمی(ره) تامین اجتماعی اردکان با حضور مدیرعامل تامین اجتماعی، نماینده مردم اردکان در مجلس و استاندار یزد به بهره‌برداری رسید.

 
نماینده مردم اردکان در مجلس در آئین بهره‌برداری از این پروژه‌، با بیان اینکه پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در سطح کشور باید به افزایش رضایت و رفاه مردم بینجامد، گفت: سازمان تامین اجتماعی نهادی است که با عدالت اجتماعی و کرامت انسان‌ها پیوستگی کامل دارد و گسترش چتر حمایتی نظام تامین اجتماعی می‌تواند سبب بهبود وضعیت و کیفیت زندگی افراد جامعه شود.
 
محمدرضا تابش با اشاره به سیر تکاملی ارتقاء این مرکز درمانی به پلی‌کلینیک تخصصی گفت: پس از ارتقاء، تعداد پزشکان متخصص این مرکز افزایش یافته ولی همچنان نیاز به پزشکان متخصص وجود دارد که امیدوارم تعامل بین دستگاه‌های متولی درمان استان برای جذب پزشکان که ردیف آن در چارت سازمانی وجود دارد، اجرایی شود.
 
وی تصریح کرد: در زمان مراسم ارتقای درمانگاه به پلی کلینیک؛ دو قول دیگر از طرف تامین اجتماعی مبنی بر شبانه روزی شدن این مرکز و بهسازی ساختمان قدیم  داده شد که انتظار دارم این تعهدات نیز جامه‌عمل پوشیده شود.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: مجموعا ۸۴ هزار نفر در شهرستان اردکان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد که به عبارتی حدود ۸۳ درصد جمعیت شهرستان از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند این در حالی است که ۷۶ درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش هستند که  رتبه اول در کشور را دارند.
 
وی با اشاره به اهمیت طرح شفافیت نمایندگان و موافقت خودش با این طرح گفت: نمایندگان باید با اتکا به منطق و علم و توجه به انتظارات مردم، ‌شجاعانه رای دهند ولی نباید برخی رویه‌ها و بداخلاقی‌ها که نمایندگان را برای برخی طرح‌ها و لوایح تحت فشار قرار دهند ادامه پیدا کند.
 
تابش با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی درخصوص برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، خدمات بهداشتی‌درمانی و غیره از طرف دولت گفت: تامین اجتماعی حق قانونی همه آحاد مردم است ولی آیا در اجرای این اصل موفق بوده ایم؟
 
وی تاکید کرد: من از زبان مردم و کارگران می‌گویم که تامین اجتماعی حق‌الناس است و اجازه دخل و تصرف در آن را نداریم و باید از دست‌اندازی به منابع سازمان تامین اجتماعی که حق مسلم مردم و اقشار آسیب پذیر، بپرهیزیم.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت و مجلس تعهداتی را بر‌عهده تامین اجتماعی قرار می‌دهند که منابع و خصوصا مصارف این نهاد را تحت فشار قرار می‌دهند تصریح کرد: بحران کمبود نقدینگی در تامین اجتماعی می‌تواند به یک بحران بزرگ تبدیل شود که باید هر چه سریعتر برای آن چاره جویی کرد.
 
تابش گفت:  بحرانی که فراروی سازمان تامین اجتماعی است چیزی از بحرانی که بانک‌ها و موسسات اعتباری با آن روبه‌رو هستند کم ندارد که عدم توجه فوری و ارائه راهکارهای منطقی و علمی کوتاه و میان و بلند‌مدت می‌تواند جامعه را با ناآرامی مواجه کند.
 
به گزارش تسنیم، طرح توسعه پلی کلینیک تخصصی آیت الله خاتمی تامین اجتماعی اردکان با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد تومان احداث و تجهیز شد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..