سرپرست معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد درجلسه هم اندیشی کارشناسان حوزه معاونت داوطلبان خبر داد:

فعالیت های هلال احمر بر خدمات داوطلبانه استوار است / ترویج فرهنگ خدمات داوطلبانه

جلسه هم اندیشی کارشناسان حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور کارشناسان داوطلبان شعب استان در محل سالن کنفرانس مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ سرکار خانم اعظم شهرستانی سرپرست معاونت داوطلبان هلال احمر استان یزد از برگزاری جلسه هم اندیشی کارشناسان حوزه معاونت داوطلبان در محل سالن کنفرانس مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان خبر داد و اظهار داشت : امروز بالاترین فرصت داوطلبانه و تخصص جمعیت هلال احمر نجات انسان می باشد که باید در این راستا با تمام توان فعالیت کرد.

سرپرست معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان این که باید امروز در پی افزایش روحیه اعتماد و اعتماد سازی در ترویج وقف و مراکز آموزشی و درمانی باشیم افزود: این نهاد همواره در کمک به نیازمندان پیشتاز بوده و داوطلبانه محور است و باید بتوانیم جمعیت و فعالیت ها را به تمامی مسئولان و مردم بشناسانیم. 

شهرستانی افزود: در این جلسه گزارش مختصری از برنامه های اجرا شده این حوزه مانند طرح نیابت، طرح همای رحمت، طرح ارمغان مهر، طرح مهرورزان آسمانی، کاروان سلامت، طرح داوطلب کار روستا و …  ارائه گردید. سپس نقاط ضعف و قوت برنامه های اجرایی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی بیان داشت : کارشناسان ستادی جهت بازدید از شعب و برنامه های کاروان سلامت طبق تاریخ های اعلام شده در شعب حضور یافته و مشکلات آنها را بررسی و رفع می نمایند.

شهرستانی در ادامه در خصوص اجرای پروژهای مشترک همکاری با سازمان های مردم نهاد(سَمَن) و بخش خصوصی نیز گفت: انجام پروژ های مشترک همکاری با سَمَن و بخش خصوصی مانند اجرای پروژه کاروان سلامت ؛ در اولویت اقدامات اجرایی ماست که در صدد  با چند مجموعه از بخش های عنوان شده در حال مذاکره، تنظیم تفاهم نامه و یا برنامه ریزی جدول اجرایی آن هستیم.

سرپرست معاونت داوطلبان هلال احمر استان یزد از آمادگی شعب برای اجرای برنامه ها،طرح ها و پروژه های در دست اقدام خبر داد  و بیان داشت : با مستندسازی و ثبت آن بتوانیم  هلال احمر و فعالیتها را به خوبی به مردم معرفی نماییم.

بررسی نحوه جذب ، تشکیل پرونده و چگونگی ثبت فعالیت داوطلبین ، پیگیری صدور کارت اعضا توسط سازمان،جلسات گروه های چهارگانه داوطلبی و ثبت در سامانه، درخواست افتتاح بانک امانات و تجهیزات پزشکی در شعب، راه اندازی و فعال کردن خانه های هلال در شعب، پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی در رابطه با دستورالعمل ها و فعالیت های داوطلبی با هماهنگی واحد اموزش و پژوهش ، بزرگداشت روز پزشک ،تشکیل مجمع خیرین در شعب و …. از عمده موارد مطروحه در این جلسه بود.

 

 

منبع:هلال احمر یزد

بخش نظردهی بسته شده است..