معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد تاکید کرد:

توسعه متوازن استان به شرط حفظ محیط زیست تحقق می یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد تاکید کرد: توسعه متوازن و متقارن استان به شرط حفظ محیط زیست تحقق می یابد.

به گزارش یزدی نیوز آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با حضور "‌علی زینی وند" ‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، ‌"‌حمید ظهرابی" ‌معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مدیران استان در سالن همایش اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این مراسم ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیرخم، ایام هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهیدان دولت، گفت: ‌دولت از همه مشکلات جامعه مطلع است و تلاش می کند سختی های روی دوش مردم کاهش یابد‌، هرچند شرایط اقتصادی امروز کشور محصول دولت تدبیر و امید به تنهایی نیست.
"‌علی زینی وند" ‌ادامه داد: لازم است حوزه محیط زیست را در سه سطح جهانی، ‌ملی و استانی مورد بررسی قرار دهیم و هرچند که از سال ١٩٧٠ به مقوله محیط زیست نگاه ویژه و جدی ای شده ‌است اما علی رغم این شعارها، محیط زیست حال خوبی در دنیا ندارد.
وی افزود: ‌در کشور نیز به دلیل شرایط اقلیمی، ‌عملکردهای غیرکارشناسانه در گذشته و فشارهای خارج از عرف بر محیط زیست با مشکلاتی ازجمله: ‌ریزگردها، ‌فرسایش خاک، ‌تهدید منابع زیرزمینی آب، ‌خشکی تالاب ها و طبیعت زدایی رو به رو هستیم که در دولت تدبیر و امید نگاه جدی به این موضوعات و احیای محیط زیست شده است.
زینی وند ‌بیان کرد: ‌در استان نیز هرچند با پارادوکس هایی در حوزه حفظ محیط زیست مواجه هستیم اما نگاه و تصمیم مدیریت ارشد استان در این مقطع زمانی این است که صنایع کم آبخواه و آلاینده به هیچ وجه در استان یزد مجوز نمی گیرند و بر استقرار صنایع های‌تک و سازگار با محیط زیست و منابع طبیعی تأکید داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با تأکید بر اینکه توسعه متوازن و متقارن استان به شرط حفظ محیط زیست تحقق می یابد، افزود: ‌از استانداردسازی صنایع موجود استان کاملا حمایت می کنیم اما لازم است تصمیمات در این رابطه با تعامل و واقع‌گرایانه گرفته شود.
زینی وند در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش های "سیدحسین سادات موسوی" مدیرکل ‌سابق حفاظت محیط زیست استان وی را مدیری موفق و اهل تعامل دانست و اظهارامیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه ها با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و تجربه خوب و دانش مرتبط مدیرکل جدید، این روند موفقیت ‌همچنان ادامه یابد.
گفتنی است در این مراسم "نیره پورملایی" ‌به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان معرفی و از زحمات و تلاش‌های "سیدحسین سادات موسوی" ‌با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..