خامسی هامانه:

مردم برای حل مشکلات ازدواج به کمک نهادهای فرهنگی بیایند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ، با تشریح طرح «پویش اجتماعی ازدواج پایدار» برای بانوان یزدی از آنان برای همیاری با نهادهای فرهنگی استان در ترویج ازدواج پایدار و مؤلفه‌های آن دست یاری طلبید .

به گزارش یزدی نیوز«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در جشن «دختران دیروز، مادران امروز» که همزمان با برگزاری پویش اجتماعی ازدواج پایدار، ضمن تقدیر و تشکر از سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان متولی طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار قصد دارد موضوعات مربوط به ازدواج پایدار را اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کند .

 
وی افزود: خانواده‌ها با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه، دغدغه‌هایی در امر ازدواج جوانان دارند که چگونگی مطرح شدن این دغدغه‌ها و چگونگی حل و فصل و پیگیری آنها تنها با کمک نهادهای دولتی امکان‌پذیر نیست و قطعأ باید مردم در این امر وارد صحنه شوند .
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در ادامه با بیان این‌که امروزه مشکلات ازدواج کتمان شدنی نیست، گفت: کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق یکی از واقعیت‌های امروز جامعه است که باید برای آن تدبیری اندیشید .
 
خامسی تصریح کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دیگر نهادهای فرهنگی همکار در پویش اجتماعی ازدواج پایدار از مردم خواستارند دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند خود برای ارتقای وضعیت ازدواج استان را به نهادهای فرهنگی منتقل کنند تا بخشی از مشکلات ازدواج جوانان با همراهی مردم حل شود .
 
متولی طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار در یزد ادامه داد: تعامل، پیشنهادها و راهکارهای مردم برای نهادهای فرهنگی ارزشمند خواهد بود و قطعأ در راستای ارتقای وضع موجود به کار گرفته می‌شود .
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به این‌که بیشترین آمار طلاق در استان تهران در آمار اخیر مربوط به منطقۀ مرفه بوده است، خاطرنشان کرد: این آمار و تحقیقات دیگر حاکی از این است که مشکل اقتصادی عامل تأثیرگذار در افزایش طلاق‌ها یا کاهش ازدواج‌ها نبوده است .
 
خامسی گفت: پس، رفاه و مادیات در تحقق ازدواج پایدار تأثیرگذار نیست و باید تلاش کرد مؤلفه‌های انتخاب درست در ازدواج را به جوانان شناسانید که در این راه، دولت بدون کمک مردم موفق نخواهد بود .
 
گفتنی است؛ طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار با ۱۰۰برنامه اعم از نمایشگاه ملزومات ازدواج، پایگاه‌های سلامت در پارک‌ها، بازارچه خیریه، گفت‌وگوهای اجتماعی اقشار، جشن بزرگ ازدواج، جشن دختران دیروز مادران فردا و ده‌ها برنامه دیگر همزمان با هفته ازدواج در استان یزد آغاز شده و برنامه‌های آن به طور دراز مدت ادامه دارد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..