هنرمند انقلابی با آثارش می‌تواند مردم را به سمت ارزش‌ها سوق دهد

کارشناس هنری استان یزد با بیان اینکه هنر غرب هیچ سنخیتی با فرهنگ جمهوری اسلامی ندارد گفت: هنرمند انقلابی با آثارش می‌تواند مردم را به سمت ارزش‌ها سوق دهد.

به گزارش یزدی نیوزحامد زارع در میزگرد تخصصی هنر و انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هنر انقلابی همان هنر اسلامی است اظهار داشت: هنرمند انقلابی با خلق آثار خود می‌تواند مخاطب را به سمت زیبایی‌ها سوق دهد.

 
کارشناس هنری استان یزد ادامه داد: اگر هنرمند انقلابی با آثارش بتواند مخاطب را به فکر وارد دارد و به سمت مباحث دینی و ارزشی بکشاند، این هنر تأثیرگذار است و به نوعی سبب می‌شود که مردم به سمت و سوی آن بیایند و مورد استقبال عموم قرار گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی هنرمند انقلابی اثر مناسبی تولید کند سبب دوری مردم از تولیدات غربی می‌شود و این گونه هنرمند داخلی با طراز اسلامی رشد و در بین مردم محبوب می‌شود و آثارش هم برای سالیان سال در بین آنها دست به دست می‌چرخد.
 
زارع با بیان اینکه امروزه در سطح کشور شاهد آثاری در قالب‌های هنری غربی هستیم که متأسفانه مورد استقبال مردم هم قرار می‌گیرد گفت: در این شرایط کار هنرمند انقلابی و ارزشی دشوارتر از گذشته می‌شود زیرا در حین اینکه به تولید اثر فکر می‌کند، باید به جذب مخاطب نیز توجه داشته باشد.
 
کارشناس هنری استان یزد عنوان کرد: در شرایطی که امروزه شاید میل مخاطب به سمت هنری رفته باشد، نهادهای فرهنگی باید در تربیت هنرمند ارزشی و انقلابی همت بیشتری به‌کار گیرند تا در آینده با مشکل روبه‌رو نشویم و بتوانیم با تولیدات ارزشی که توسط هنرمندان پرورش یافته در مقابل آثار غربی که هیچ سنخیتی با فرهنگ کشورمان دارد ایستادگی کنیم.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد بروز و ظهور هنرمندانی در کشور باشیم که بتوانند با آثار ارزشی بسیاری را در زمینه‌های مختلف هنری تولید کنند که سبب جذب مخاطب شود.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..