امام‌جمعه یزد: احتکار‌کنندگان در راستای تامین منافع دشمنان قدم بر می‌دارند

امام جمعه یزد با بیان اینکه احتکار‌کنندگان در راستای تامین منافع دشمنان قدم بر می‌دارند بر لزوم برخورد جدی و قاطع با احتکار تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه یزد با تبریک ایام‌الله دهه امامت و ولایت و دو عید سعید و بزرگ قربان و غدیر و تبریک هفته دولت اظهار داشت: قرآن کریم و دین مبین اسلام در هدایت انسان به کمال و سعادت بهترین راه و آیین هستند ولی انسان نیازمند افرادی است که احکام الهی را پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) به مردم بیان کنند.

 
وی با تاکید بر اینکه نام این افراد را امام و پیشوا گذاشتند، خاطرنشان کرد: کسانی که برای ما آیات قرآن و دستورات پیامبر را بیان کنند باید چند خصلت داشته باشند که اولین آن عصمت برای نداشتن خطا در تفسیر و بیان احکام و آیات است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: عامل و عالم به قرآن و تفسیر آن و بهره‌مندی از عدالت هم از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در وجود امام و پیشوا نمود داشته و به اسرار زندگی و قرآن آگاهی کامل داشته باشد.
 
ناصری‌یزدی با تاکید بر اینکه انسان در زمان بحران باید داشته‌هایش را با دیگر برادران و خواهرانش تقسیم کند، اظهار داشت: زمانی که وضعیت جامعه با مشکل مواجه می‌شود متاسفانه برخی افراد به‌جای اینکه به فکر دیگر افراد جامعه باشند اقدام به احتکار می‌کنند و برخی هم پول‌هایشان را در این عرصه حساس به خارج از کشور می‌برند و در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: الان ما باید هرچه که داریم را برای تولید و تقویت اقتصاد داخلی کشور صرف کنیم و زمینه‌ای را فراهم کنیم که مشکلات جامعه برطرف شود، چرا عده‌ای از افراد جامعه کالاها را احتکار می‌کنند و نمی‌گذارند دیگر افراد به آن دسترسی داشته باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: کارخانه‌های نساجی بیان می‌کنند که ما مواد اولیه را داریم ولی به ما نمی‌رسانند، خب باید سعی و تلاش کنیم.
 
ناصری یزدی به حادثه‌های ایجاد شده برای اردوهای ورزشی یزد اشاره کرد و گفت: این که جدای از تشکیلات دولت و ورزش برخی آموزشگاه‌ها اقدام به اردو بردن دانش‌آموزان می‌کنند که به این وسیله پول و ارز مسافرتی دریافت کنند را باید به صورت جدی متوقف کرد.
 
امام جمعه یزد از مسئولان خواست نظارت بیشتری در این زمینه‌ها داشته باشند گفت: چرا آموزشگاه‌ها باید به صورت قارچ گونه اقدام به برگزاری اردوهایی کنند که تنها برای آنها درآمدزایی به دنبال داشته باشد و جوانان ما را در کشور‌های دیگر به حال خود رها کنند و همانند دو نوجوان عزیزمان در گرجستان غرق شوند.
 
ناصری با بیان اینکه خداوند متعال مومنین را به پیروی از صادقین سفارش و تاکید کرده، خاطرنشان کرد: از تفسیر آیات و روایات متوجه می‌شویم که صادقین نبی مکرم اسلام و معصومین(ع) هستند و در زمان غیبت، نائبان برحق امام زمان(عج) هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: این موضوع که در زمان غیبت ما از چه کسی باید پیروی و حرف شنوی داشته باشیم بسیار مهم است و باید به خوبی صادقین را شناخته و از آنها پیروی کنیم و آیه "کونو مع الصادقین" به صورت کامل راه را به ما نشان می‌دهد تا در ایمان و مسیر حق پایدار و ثابت قدم بمانیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال منحرف کردن مردم ایران از مسیر حق و ایجاد تفرقه بین آنها است خاطرنشان کرد: عمل به این آیه قرآن تمام نقشه‌های دشمن در این زمینه را به صورت کامل نقش برآب می‌کند.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..