معاون وزیر دفاع در یزد:

ایران در بالاترین سطح قدرت دفاعی و نظامی قرار دارد

معاون بازرسی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران این روزها در قدرت دفاعی و نظامی در بالاترین سطح بازدارندگی قرار دارد.

به گزارش یزدی نیوزامیر سرتیپ سعید شعبانیان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه "جنگ نخواهد شد، مذاکره هم نخواهیم کرد" اظهار داشت: آن روزی که یک سال از دوران انقلاب گذشته بود و نهالی نوپا بودیم آمریکا و همپیمانانش هیچ غلطی تنوانستند بکنند و امروز که به یک درخت تنومند ۴۰ ساله تبدیل شدیم قطعا الان هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

 
وی با تاکید بر اینکه توجه به توسعه صنعت دفاعی ایران لازم و ضروری است تصریح کرد: در آن زمان تمام صنعت دفاعی ما به بیگانگان وابسته بود و حتی برای اقدامات روزمره نیازمند مستشاران آمریکایی بودیم و بیش از ۵۰ هزار مستشار در نیروهای مسلح ما حضور داشتند ولی امروز با دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در صنعت دفاعی در بهترین شرایط به سر می‌بریم.
 
معاون بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروزه تمام نیازمندی‌های نیروهای مسلح را خودمان می‌سازیم، تعمیر و بازسازی می‌کنیم و حتی تمام سلاح‌هایی که از دوران طاغوت از شرق و غرب به جا مانده را به بهترین شکل ممکن احیا می‌کنیم.
 
شعبانیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این روزها در قدرت دفاعی و نظامی در سطح بازدارندگی قرار دارد و اگر امروز آمریکا به خودش اجازه نمی‌دهد کوچکترین حرفی از حمله نظامی بزند قدرت بازدارندگی ماست و می‌داند اگر یک گلوله شلیک کند ۱۰ گلوله پاسخ می‌شنود.
 
وی با بیان اینکه امروزه ما در تمام عرصه‌های هوایی، دریایی، زیردریایی و زمینی تمامی نیازمندی‌های خود را می‌سازیم گفت: در بحث موشک انواع موشک‌ها تا برد ۲ هزار کیلومتر را می‌سازیم و با وجودی که قابلیت افزایش برد موشک‌ها در ایران، فعلا نیازی به این کار نمی‌بینیم.
 
شعبانیان گفت: خوشبختانه در طول ۴۰ سال گذشته مردم شریف ایران با تبعیت از رهبری‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری و با پایداری و اتحاد مثال زدنی از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران دفاع کردند و ایران امروز در تمامی عرصه‌های علوم و فناوری یک کشور مقتدر و یک بازیگر تاثیرگذار در عرصه منطقه‌ای و جهانی است.
 
وی تصریح کرد: در این مدت از گردنه‌های سخت مانند دفاع مقدس که همزمان با ۲۳ کشور در نبرد بودیم عبور کرده و امروز که آمریکا در انزوای کامل قرار دارد و حتی کسانی که با او تا سالیان گذشته هم پیمان بودند او را تنها گذاشته‌اند قطعا ایران سربلند و موفق هست و می‌ماند.
 
معاون بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه قانون جنگ پابرجا نخواهد ماند و امروز هم آمریکا را حتی اروپاییان تنها گذاشته‌اند گفت: امروز ما از تحریم‌های تمام عیار اقتصادی، راه‌اندازی گروهک‌های تروریستی، ترور دانشمندان هسته‌ای، فشارهای سیاسی و نظامی و گردنه‌های بسیار سخت دیگر عبور کردیم و پیچ‌های تاریخی را کنار گذاشتیم و به موفقیت دست پیدا کردیم.
 
شعبانیان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های پیچ این است که در بعضی مواقع سرعت را می‌کاهد ولی به با درایت و سیاست مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران سرعت پیشرفتمان افزایش یافت.
 
وی از توان بالای ایران برای صادر کردن تولیدات در عرصه نظامی و دفاعی به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: هیچ کشوری در جهان جرات حمله نظامی به ایران را ندارد و همین است که آمریکا در عرصه اقتصادی و جنگ نرم به مبارزه با این کشور پرداخته است.
 
معاون بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز کشور عزیز ایران به یک جزیره با ثبات و امن در منطقه تبدیل شده است و جمهوری اسلامی ایران از ۴۰ سال قبل تاکنون با اشکال مختلف تحریم‌های یک جانبه و چند جانبه مواجه بوده و تمامی این دستاوردهای ارزشمند در حوزه‌های موشکی، هوایی، دریایی، سطحی و زیرسطحی در همین شرایط سخت تحریم به وجود آمده‌اند.
 
شعبانیان خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اول به کشورهای منطقه و بلوک شرق نیاز بسیار زیادی داشتیم و خدا را شکر که به ما کمک نکردند و ما توانستیم در سایه این تحریم‌ها و مشکلات به یکی از بزرگترین قدرت‌های جهان تبدیل شویم.
 
وی با تاکید بر اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی در صنعت دفاعی کشور و در عمل به فرامین مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته گفت: از آنجایی که ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز مورد تهدید دشمنان قرار داشته، همیشه بر اساس آیه شریفه قرآن کریم همیشه در آمادگی کامل قرار داریم.
 
معاون بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: موقعیت ایران اسلامی به نحوی است که نمی‌تواند در برابر تحولات منطقه‌ای و جهانی ساکت بماند چرا که اگر ایران ساکت بماند آنها ما را همان گونه که می‌خواهند هدایت می‌کنند چنانچه که داعش و دیگر تروریست‌ها با هدف ضربه زدن به ایران اسلامی تشکیل شده‌اند.
 
شعبانیان با اشاره به اعتراف کشورهای مستکبر جهان به هزینه صدها میلیارد دلاری برای گروه‌های ترویستی گفت: با وجود این همه هزینه‌ای که استکبار برای این گروهک‌های تروریستی انجام داد آنها هیچ نتیجه‌ای نگرفتند و با قدرت ایران طومار داعش به هم پیچیده شد.
 
وی تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا و تلاش نیروهای مسلح امنیت کاملی را برای ملت ایران به ارمغان آورده است.
 
معاون بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: صنعت دفاعی ایران که حاصل تلاش و مجاهدت ۴۰ ساله متخصصان و دانشمندان ایرانی با رویکرد خودکفایی است امروز به عنوان یک افتخار و دستاورد بزرگ ملت و انقلاب اسلامی ایران قابل معرفی به جهانیان است.
 
شعبانیان گفت: تداوم بالندگی، ارتقای ظرفیت‌های دفاعی و تقویت قدرت بازدارندگی راهبرد نیروهای مسلح است و ما به هیچ عنوان نباید از حوزه صنعت دفاعی کوتاه بیاییم.
 
معاون بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این که بهترین راه برای مقابله با عناد و دشمنی دشمنان پیروی از مقام معظم رهبری است گفت: مقام معظم رهبری به عنوان ساحل نجات است و همان طوری که موج‌های دریا وقتی به ساحل می‌رسند از بین می‌روند پیروی از ولایت فقیه تمام امواج فعالیت‌های دشمنان را نابود می‌کند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..