طی امضاء یک تفاهم نامه

ایجاد سایت الگویی گیاهان دارویی در بهاباد

استفاده از توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی،‌فناوری،‌تجهیزاتی و اعتباری به منظور ایجاد چرخه کاشت، داشت، برداشت و فراوری گیاهان دارویی،‌ از جمله اهداف این تفاهم نامه اعلام شد .

به گزارش یزدی نیوزرئیس دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد گفت : این تفاهم نامه به منظور ایجاد گسترش همکاری‌‌های آموزشی،‌ پژوهشی و فناوری در خصوص طراحی سایت الگویی گیاهان دارویی در شهرستان بهاباد، به مدت سه سال بین دانشگاه یزد، فرمانداری شهرستان بهاباد، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی استان یزد  امضاء شد .

دکتر سودایی زاده ؛ هدف از امضای این تفاهم‌نامه استفاده از توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی،‌فناوری،‌تجهیزاتی و اعتباری نهادهای فوق به منظور ایجاد چرخه کاشت، داشت، برداشت و فراوری گیاهان دارویی،‌تولید برخی از داروهای گیاهی،‌طراحی سایت الگویی و مرکز رشد گیاهان دارویی و رونق صنعت گردشگری و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان دارویی و داروهای گیاهی اعلام کرد . 
وی شناخت نیازهای آموزشی، پژوهشی و فناوری در زمینه‌های کاری مشترک، همکاری چندجانبه بین طرفین برای ایجاد،‌ ترویج و توسعه واحدهای فناوری گیاهان دارویی و فراورده‌های طبیعی و ایجاد و توسعه مشاغل پایدار از مسیر تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و توسعه بهره‌گیری از پتانسیل‌های بالقوه گیاهان دارویی در منطقه از موضوعات این تفاهم‌نامه برشمرد .
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..