۴۵۴ پروژه ‌هفته دولت در یزد افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه ۴۵۴ پروژه در هفته دولت یزد افتتاح می‌شود از انتشار لیست و مشخصات کامل پروژه‌ها در رسانه‌ها خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به تقارن این هفته با دو عید سعید قربان و غدیر اظهار داشت: بحث کمربندی یزد به دوسال قبل و قرارداد راه و شهرسازی با پیمانکار بر می‌گردد.

 
وی با اشاره به اینکه بحث این آسفالت همان سال به شورای فنی استان وارد شد گفت: در فاصله دو ساله‌ای که از این موضوع می‌گردد، پیمانکار به صورت مستمر نسبت به اصلاح معایب و نگهداری از راه اقدام کرده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ارتباط با بحث رها شدن پساب فاضلاب شهر یزد با اشاره به اینکه خروجی فاضلاب شهر یزد ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است گفت: الان نزدیک به ۳۰ درصد شهر یزد پروژه فاضلاب را اجرا کرده و تصفیه خانه‌های اولیه و ثانویه‌ای که ایجاد کردیم در حال نزدیک شدن به سقف توان خود رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای در چند سال گذشته این پساب را به چند بخش خصوصی واگذار کرده خاطرنشان کرد: بخش‌های خصوصی که اقدام به گرفتن این پساب کرده‌اند، آب را منتقل نکرده‌اند.
 
وی گفت: برای نخستین بار در کشور بحث بازچرخوانی فاضلاب به سفره‌های آب زیرزمینی در یزد مطرح شده و طرح آن با حضور وزیر نیرو بررسی و موسسه کوثر موظف شد پس از راه‌اندازی تصفیه خانه جدید پساب تصفیه شده مرحله دوم که به اندازه آب شرب است را مجددا به سفره‌های آب زیرزمینی برگرداند.
 
معاون استاندار یزد با تاکید بر اینکه در بررسی‌های به عمل آمده در ارتباط با وجود پشه ها و حشرات ناشی از این پساب، هیچ دلیل فیزیکی از این موضوع به دست نیامد.
 
صادقیان گفت: در راستای بررسی دقیق این موضوع بخشداری مربوطه موظف به پیگیری این موضوع در سطح کل منطقه شد ولی مستندی هنوز برای این موضوع به دست نیامده به علاوه اینکه در این شهرها و بخشها موارد دیگری هم که می‌تواند منجر به وجود این حشرات شود وجود دارد که از جمله آن می‌توان به گاوداری‌های موجود در این منطقه اشاره کرد.
 
صادقیان خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری یزد اعلام آمادگی کرده که باقی مانده فاضلاب یزد را شهرداری اجرا کند و از پساب و تصفیه آن برای فضای سبز شهر استفاده کند.
 
وی ادامه داد: شهرداری یزد باید تضمین لازم در ارتباط با توان اجرای این پروژه و امکان اختصاص اعتبار سالانه مورد نیاز در بودجه شهرداری را ارائه دهد و در حال حاضر هم بررسی این موضوع در جلساتی با حضور نماینده یزد و اشکذر در مجلس در حال انجام است.
 
وی در ارتباط با پروژه‌های هفته دولت گفت: امسال ۴۵۴ پروژه برای هفته دولت در نظر گرفته شده که شامل ۴۳۷ پروژه برای بهره‌برداری، ۹ پروژه برای کلنگ‌زنی و هشت پروژه در مراحل نهایی تکمیلی شدن و بهره‌برداری است که به بازدید مسئولان می‌رسد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: ۱۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار کل این پروژه‌هاست که بالغ بر ۱۷۲ میلیارد تومان از منابع اعتباری ملی، ۷۰ میلیار از منابع اعتباری استانی، ۴۷ میلیارد تومان از منابع اعتباری داخلی دستگاه‌ها و شهرداری‌ها و ۸۳۰ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی است.
 
صادقیان با بیان اینکه بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان از اعتبار این پروژه‌ها توسط خیرین تامین شده است گفت: در مجموع سه هزار و ۵۸ نفر اشتغال با راه‌اندازی این پروژه‌ها در استان یزد ایجاد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در طول این هفته پروژه‌ها با حضور استاندار، معاونان استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی مرتبط افتتاح می‌شود گفت: لیست کامل پروژه‌ها و مشخصات آنها به صورت جزء به جزء منتشر و در اختیار رسانه‌های استان قرار گرفته و مردم می‌توانند به صورت دقیق این مشخصات را در اختیار داشته باشند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: بالاترین میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها در بخش صنعت و گردشگری است و بالاترین میزان اشتغال هم مربوط به همین پروژه‌ها است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..