اشتغالزایی برای بیش از ۳۰۰۰ یزدی با افتتاح طرح‏‌های هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از افتتاح و بهره‎برداری 454 طرح با اشتغالزایی 3058 نفر به مناسبت هفته دولت در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در نشست خبری با رسانه‎‎ها ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، در این باره تصریح کرد: در ایام هفته دولت امسال ۴۳۷ طرح افتتاح و بهره‎‎برداری و ۹ طرح کلنگ‎‎زنی و آغاز عملیات اجرایی می‏‏شود و مسئولان از هشت طرح در حال مراحل تکمیلی بازدید خواهند کرد.

 
وی همچنین خاطرنشان کرد: ۲۴ مورد از این طرح‏‏ها در حوزه آموزشی، ۴۹ طرح در حوزه فرهنگی و ورزشی، ۲۸طرح در حوزه صنعتی، ۲۵ طرح در حوزه بهداشت، ۳۷ طرح در حوزه کشاورزی، ۲۴۲ طرح در بخش صنعتی و ۴۹ طرح نیز مربوط به حوزه گردشگری است.
 
معاون استاندار با بیان این که بهره‎‎برداری از طرح‎‎های مورد افتتاح در هفته دولت امسال استان یزد با صرف مجموع اعتبار ۱۱۳۴ میلیارد تومان آماده شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار ۱۷۲ میلیارد تومان از محل منابع اعتباری ملی، ۷۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی، ۴۷ میلیارد تومان از محل منابع داخلی دستگاه‎‎ها و شهرداری‎‎ها و ۸۳۰ میلیارد تومان نیز سهم بخش خصوصی و در قالب سرمایه‏‏گذاری بوده است.
 
وی یادآور شد: خیرین استان نیز بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‎‎برداری از طرح‏‏‎های هفته دولت کمک کرده‎‎اند.
 
صادقیان با اشاره به فراهم شدن ۳۰۵۸ فرصت شغلی با بهره‎‎بردای از طرح‏‏های هفته دولت در استان، تعداد این طرح‏‏ها به تفکیک شهرستان‎های استان شامل ۱۶ طرح در ابرکوه، ۲۹ طرح در اردکان، ۱۸ طرح در اشکذر، ۴۰ طرح در بافق، ۲۳ طرح در بهاباد، ۲۶ طرح در تفت، ۳۳ طرح در خاتم، ۳۶ طرح در مهریز، ۳۷ طرح در میبد و ۳۷ طرح نیز در شهرستان یزد است.
 
وی با اشاره به افتتاح برخی طرح‎‎های خرد و کوچک در استان در این ایام، تعداد آنها در سطح استان را ۱۵۹ مورد از جمله طرح‎‎های آسفالت راه روستایی ذکر کرد.
 
معاون استاندار بیشتر سرمایه‎‎گذاری در طرح‎‎های این هفته ار مربوط به طرح‏‏های صنعتی، گردشگری و کمتر در بخش کشاورزی ذکر کرد.
 
وی همچنین بیشترین سهم اشتغال مربوط به طرح‎‎های هفته دولت را مربوط به طرح‎‎های اجرا شده از سوی بخش خصوصی اعلام و عنوان کرد: بیشترین سرمایه‎‎گذاری دولت در این بخش مرتبط با طرح‎‎های زیرساختی و خدمات‏‏رسانی برای عموم جامعه بوده است.
 
صادقیان در پایان ضمن پاسخ به سئولات خبرنگاران در مورد طرح جاده یزد – بافق نیز عنوان کرد: چهار کیلومتر از این طرج ۱۱۰ کیلومتری در هفته دولت زیر بار ترافیک خواهد رفت و هشت کیلومتر باقیمانده این طرح نیز کامل برسد.
 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..