مدیران غیرپاسخگو در رسانه‌های یزد معرفی می‌شوند

طرح پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها در یزد از سوی استانداری یزد اجرایی می‌شود و رسانه‌ها مدیران غیرپاسخگو را به مردم معرفی می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز بسیاری از دشواری‌‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و ناملایماتی که متوجه مردم می‌شود را می‌توان با یک توضیح ساده و یا در صورت نیاز یک عذرخواهی زبانی برطرف کرد و مردم هم قطعا زمانی که با عذرخواهی یا توضیح قانع کننده مسئولان روبرو شوند راضی می‌شوند.

 
این موضوع را می‌توان در مسائل مختلفی که در جامعه به وجود می‌آید مشاهده کرد و حتی در رفتارهای فردی افراد جامعه هم یک امر طبیعی است که وقتی دو نفر به مشکلی با یکدیگر برخورد کنند مشکلاتشان به راحتی و با توضیح یا عذرخواهی برطرف می‌شود.
 
در مقابل همانطوری که افراد در مسائل شخصیشان حاضر به ارائه توضیح و یا عذرخواهی نشوند و همچنان بر غرور خود پابرجا بمانند، مشکل آنها هر روز حادتر و حادتر می‌شود، مسئولان هم اگر به مردم پاسخگو نباشند نارضایتی مردم افزایش پیدا می‌کنند.
 
زمانی که فردی بلیط پرواز تهیه می‌کند که زودتر به مقصدش برسد و با ساعت‌ها تاخیر پرواز روبرو می‌شود، قطعا ناراحت شده و اگر این ناراحتی بدون حتی یک عذرخواهی ساده از سوی مسئلوان روبرو باشد، قطعا به نارضایتی تبدیل می‌شود.
 
تبدیل ناراحتی‌ها به نارضایتی نه تنها در ارتباط با پروازها و تاخیرها بلکه در تمام شئون جامعه و سطوح مدیریتی امکان‌پذیر است و هر مدیر می‌تواند در پست سازمانی که قرار دارد، به دلیل عدم پاسخگویی به مردم سبب نارضایتی آنها را فراهم آورد.
 
در این بین قطعا نمی‌توان انتظار داشت که مسئولان به تک تک مردم پاسخگو باشند و قعطا باید راهکار بهتر و جامعی برای این موضوع در نظر گرفته شود که قطعا بهترین راهکار در این زمینه رسانه‌ها هستند و مسئولان می‌توانند با پاسخگویی به رسانه‌ها، عموم افراد جامعه را از مسائل مطلع کنند.
 
با این وجود اما متاسفانه مدیران بسیاری هستند که به هیچ عنوان پاسخگوی رسانه‌ها نیستند و در مسائل مختلف کوچک و بزرگ حتی از رسانه‌ها فراری هستند و شاید بیشترین دلیل این موضوع، ترس آنها از به خطر افتادن موقعیتشان است.
 
پاسخگویی مدیران در استان یزد نیازمند برنامه‌ریزی جامع و ملزم شدن همه مدیران به این موضوع است که در جدیدترین برنامه روابط عمومی استانداری یزد، این موضوع دیده شده است.
 
علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در این رابطه  اظهار داشت: مدیران باید هیمشه و همه جا پاسخگوی رسانه‌ها باشند و به این وسیله و به صورت غیرمستقیم وظیفه پاسخگویی خود به مردم را انجام دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه قطعا پاسخگویی مدیران یک وظیفه غیرقابل انکار است خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمینه مواردی مشاهده می‌شود که مدیران از پاسخ دادن به رسانه‌ها امتناع می‌کنند و در موارد مختلفی هم رسانه‌ها از این عدم پاسخگویی گلایه می‌کنند.
 
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد تصریح کرد: در این راستا و برای رفع مشکل عدم پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها، طرح پاسخگویی مدیران، یکشنبه‌های هر هفته اجرا می‌شود و هر هفته یک مدیر با حضور در جمع رسانه‌های استان، به سوالات آنها در ارتباط با مسائل مختلف پاسخ می‌دهند.
 
صالحی تصریح کرد: همه رسانه‌های استان می‌توانند با حضور در این نشست‌ها، از مدیران در حوزه‌های مختلف سوالاتشان را مطرح کنند و مدیران هم قطعا ملزم به پاسخگویی هستند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، این اقدام با وجودی که هنوز به مرحله اجرا در نیامده و از هفته آینده برگزار می‌شود، اما می‌تواند گام مهمی در تنویر افکار عمومی نسبت به مسائل مختلف باشد.
 
علاوه بر اینکه رسانه‌های استان از این اقدام روابط عمومی استانداری یزد استقبال می‌کنند، قطعا هر مدیری که در این نشست‌ها حضور پیدا نکند به عنوان مدیر غیرپاسخگو به جامعه معرفی می‌شوند.
 
 علاوه بر این، در راستای بهبود هرچه بشتر سطح کیفی این نشست‌ها، یپشنهاد می‌شود که مدیری که مقرر است در نشست‌ها حضور پیدا کند چند روز قبل به رسانه ها معرفی شود تا رسانه‌ها هم بتوانند سوالات مردمی پیرامون حیطه فعالیت این مدیران را هم برای مطرح کردن در نشست گردآوری کنند.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..