در دیدار مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد و سرپرست معاونت آموزش جمعیت هلال احمر استان یزد:

آموزشهای همگانی امدادی به روستاییان استان یزد برای افزایش تاب آوری

در جلسه ای با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد، مدیر کل روابط عمومی استانداری، معاونت آموزش جمعیت هلال احمر استان و رئیس روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی بر آموزشهای همگانی از جمله کمکهای اولیه، خود مراقبتی، مدیریت بحران، مدیریت مصرف برای افزایش تاب آوری روستائیان تاکید و در زمی...

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ حامد صدیقی سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان در این جلسه بیان کرد  هلال احمر در زمینه آموزش همگانی، خود امدادی و دیگرامدادی روستائیان آمادگی دارد و در صورت همکاری دیگر دستگاهها میتواند این آموزش ها را گسترش دهد. وی گفت با توجه به تعدد روستاهای استان و فاصله زیاد برخی از آنان، میتوان آموزشهای مختلف امداد و کمکهای اولیه، مدیریت بحران و مدیریت مصرف آب را تجمیع کرد و در قالب کلاسهای آموزشهای برای گروههای مختلف برگزار کرد.

محمود زارع رشکوئیه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها ضمن تاکید بر اهمیت آموزش همگانی، بحران خشکسالی را یکی از مواردی دانست که روستائیان  را درگیر کرده است و لازم دانست مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب جزو موارد آموزشی باشد.

علی صالحی مدیر کل روابط عمومی استانداری در این جلسه اظهار داشت حوزه آموزش و روابط عمومی میتوانند در حوزه فرهنگ سازی و آگاهسازی به ویژه آموزشهای امدادی و مدیریت بحران بسیار فعال عمل کنند و و باید از ظرفیتهای مختلف روابط عمومی و رسانه در راستای فرهنگ سازی استفاده کرد و در این خصوص اداره کل روابط عمومی استانداری آمادگی همکاری و هماهنگی دارد.

کولیوند رئیس روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی با توجه به برنامه هایی که این شرکت در زمینه مدیریت مصرف آب کشاورزی در روستاها دارد، همکاری با ادارات دیگر می تواند بر گسترش این آموزشها کمک کند.

در پایان مقرر شد برنامه های آموزشی برای روستائیان در زمینه های مذکور، احصاء شده و برای اجرای آن زمانبندی صورت گیرد

بخش نظردهی بسته شده است..