مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد

اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به مدد جویان روستایی

کمیته امداد امام خمینی هم‌اکنون بر ۵۵۰ هزار طرح اشتغال مددجویی نظارت دارد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد گفت: این کمیته به بنگاه‌های اقتصادی در ازای استخدام هر مددجوی روستایی یا عشایری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد شش درصد پرداخت می‌کند.

علی‌اکبر خادمی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شد که سهم موسسه‌های کاریابی از این رقم ۱۸ هزار شغل بود گفت: از آغاز فعالیت معاونت اشتغال در کمیته امداد تا پایان سال ۹۶ بیش از ۳۰۰ هزار مددجو از طریق کاریابی‌ها شاغل شده‌اند.
وی  با اشاره به اینکه کمیته امداد از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۶ بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار طرح اشتغال برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کرده است اعلام کرد: از این طریق ۷۰۰ هزار خانوار تحت حمایت طی این مدت به استقلال مالی رسیده و از چرخه حمایتی خارج‌شده‌اند تا فضا برای خدمات‌دهی به نیازمندان دیگر فراهم شود.
خادمی با اعلام اینکه معادل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد افراد نیازمند در انتظار ورود به چرخه حمایتی این نهاد هستند تأکید کرد: با اشتغال پایدار می‌توان فقر و محرومیت را از چهره جامعه زدود.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تسهیلات ویژه‌ای برای کارفرمایانی مددجویان این نهاد را استخدام کند تعیین کرده است توضیح داد: کمیته امداد به ازای استخدام هر مددجو (حداکثر پنج نفر) ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه (تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان) با کارمزد چهار درصد به کارفرما پرداخت می‌کند. البته این امر مشروط به امضا قرارداد سه سال با مددجو است.
مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد بابیان اینکه این نهاد هزینه آموزش مددجویان را با توجه به نیاز بنگاه اقتصادی پرداخت می‌کند افزود: اگر بنگاه اقتصادی از مددجویان تحت حمایت این نهاد به‌عنوان نیروی انسانی استفاده کند، کمیته امداد متعهد می‌شود در دو سال نخست صد درصد حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت ‌کند. این در حالی است که تا سال گذشته حق بیمه سهم کارفرما در سال نخست صد درصد و در سال دوم ۵۰ درصد بود.
خادمی با اعلام اینکه برای موسسه‌های کاریابی نیز بسته تشویقی تعیین‌شده است گفت: موسسه‌های ‌کاریابی در صورت ایجاد اشتغال برای مددجویان حداقل حق‌الزحمه کاریابی‌ها به میزان حداکثر برابر نصف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار به‌علاوه صد هزار تومان به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.
وی گفت:  اگر مددجویان دو سال متوالی از طریق موسسه‌های کاریابی مشغول به کار باشند، کمیته امداد به ازای هر مددجو ۲۰۰ هزار تومان دیگر به‌عنوان پاداش ضمن خدمت به دفاتر کاریابی پرداخت می‌کند. البته پاداش ۲۰۰ هزارتومانی برای شهرستان‌ها (به‌جز مراکز استان‌ها) شامل سال سوم نیز می‌شود.
مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد با اعلام اینکه این نهاد تسهیلات ویژه‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی در صورت به‌کارگیری مددجویان روستایی و عشایری تعیین کرده است گفت: این بنگاه‌ها به ازای استخدام هر مددجوی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد شش درصد دریافت می‌کند.
وی توجه به الگوهای جدید اشتغال، ارتقاء علمی مهارت‌های کارکنان بخش اشتغال کمیته امداد، ایجاد نظام پشتیبانی از طرح اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان، ایجاد نظام خیران کارآفرین و تسریع در ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا را ازجمله برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری اعلام کرد.
مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه این نهاد هم‌اکنون بر ۵۵۰ هزار طرح اشتغال مددجویی نظارت دارد، افزود: یک‌میلیون و ۹۹ هزار طرح اشتغال به ارزش ۹ هزار و ۶۵۴ میلیارد تومان از سال ۹۰ تا پایان چهارماهه نخست سال ۹۷ برای مددجویان تحت حمایت ایجادشده است. درواقع ۷۰ درصد طرح‌های اشتغال ایجادشده از زمان تأسیس کمیته امداد مربوط به هفت سال اخیر است
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..