معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

قدرت رقابت پذیری صنایع به حرکت در مسیر تکنولوژی های نوین وابسته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به نیاز استان در زمینه تقویت مهارت های شغلی مربوط به صنعت ساختمان گفت: قدرت رقابت پذیری صنایع به حرکت در مسیر تکنولوژی های نوین وابسته است.

به گزارش یزدی نیوزچهاردهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار یزد،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار،اعضای این ستاد و نمایندگانی از صنایع همگن آجر و فرآوردهای نسوز در تالار کوثر برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیان کرد:اینکه صنایع بتوانند برای ایفای نقش در عرصه های رقابتی خود را بروز و به سمت تکنولوژی های نوین حرکت کنند حائز اهمیت و در حل مشکلات موثر می باشد که تولیدکنندگان مصالح ساختمانی از جمله آجر نیز نیازمند عمل به این الگو هستند.
«محسن صادقیان»افزود:با توجه به اینکه استفاده از کامپوزیت در نماهای ساختمانی استان یزد ممنوع شده است، بعد از این تصمیم در کارگروه کمیسیون ماده ۵،چنین مواردی را شاهد نبودیم مگر موضوعاتی که مربوط به قبل از این شرایط می باشد.
صادقیان یادآور شد:خوشبختانه دبیرخانه مبحث پنج مقررات ملی ساختمان در یزد مستقر می باشد و اولین همایش ملی این موضوع و مقررات ملی ساختمان و مصالح و فرآورده های ساختمانی نیز در یزد برگزار شده که این بسترها می تواند در موضوع بومی سازی مسائل موثر واقع شود.
وی اظهار داشت:تولید انواع آجرهای مورد استفاده در بافت تاریخی از نیازهای استان است که انجمن فعالان این حوزه  می تواند مورد توجه قرار دهد و از سوی دیگر مشکلاتی در زمینه مصالح ساختمانی و برای تولیدکنندگان آجر نیز وجود دارد که با تلاش برای حل مشکل رکود مسکن این مسئله نیز بهبود می یابد.
معاون استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت:در صنعت ساختمان نیازمند آموزش های تخصصی و مهارت های فنی به افراد مشغول در این رسته شغلی هستیم و لازم است مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان به آموزش در زمینه مهارت هایی از جمله بنّایی،نماکاری و سایر حوزه های مربوط به این مشاغل ورود پیدا کنند.
گفتنی است در این جلسه به ارائه مشکلات و هم اندیشی در زمینه تسهیلات بانکی،تامین اجتماعی،استفاده از مصالح غیر استاندارد در ساخت و ساز،کارگران تبعه خارجی و ساماندهی آن ها،مسائل زیست محیطی و بازسازی و نوسازی ماشین آلات این حوزه پرداخته و ارائه راهکار شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..