تشکیل دو کمیته تخصصی برای بهبود مشکلات صنایع همگن آجر در استان یزد

استاندار یزد با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در حل دغدغه های اقتصادی کشور از تشکیل دو کمیته تخصصی برای بهبود مشکلات صنایع همگن آجر در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزچهاردهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار یزد،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار،اعضای این ستاد و نمایندگانی از صنایع همگن آجر و فرآوردهای نسوز در تالار کوثر برگزار شد.

استاندار یزد گفت: در جلساتی با حضور نمایندگان بخش خصوصی و صنعتگران مقرر گردید رشته های صنعتی مختلف و خوشه های آن ها با حضور در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به بیان دغدغه های خود برای زمینه سازی و حل آن ها بپردازند.
«محمود زمانی قمی» افزود:محدودیت ها و مشکلات استان و کشور برای همگان روشن است اما در همین شرایط کارآفرینان و بخش خصوصی با تلاش مضاعف توانسته اند نتایج چشمگیری را رقم بزند.
زمانی قمی  تصریح کرد:صنعت دستی و ماشینی تولید آجر با مسائل متفاوتی روبه رو هستند که نیازمند بررسی و ارائه راهکار است اما حرکت به سمت شرایط نو و تجهیزات مبتنی بر دانش روز نیز ضرورت دارد.
وی بیان کرد: در حوزه مالیاتی و دستگاه های خدمات رسان تاکید استان بر همراهی و انعطاف پذیری منطقی با بخش خصوصی است تا در این زمینه صنعت با مشکل مواجه نشود و توان مدیریت سایر امور نیز وجود داشته باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی را از عوامل مهم در حل مشکلات کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای بررسی و حل مشکلات واحدهای تولید آجر و مصالح ساختمانی دو کمیته تخصصی با مسئولیت سازمان صنعت ،معدن و تجارت تشیکل می شود که در کمیته اول موضوع نوسازی، و انتقال تکنولوژی در این زمینه با حمایت بانک ها و فعال سازی شرکت های دانش بنیان دنبال می شود.
زمانی قمی گفت:در کمیته دوم نیز دلایل تعطیلی برخی واحدهای تولید آجر،مشکلات پیش روی واحدهای فعال و شناخت سایر زمینه ها برای بهبود فعالیت های تولید و عرضه مناسب در این حوزه بررسی و در دستور کار قرار می گیرد.
استاندار یزد  در پایان اظهار داشت:به زودی بازدید میدانی از برخی واحدهای فعال،نیمه فعال و تعطیل صورت می گیرد و از ظرفیت های استان و رایزنی های ملی برای حل دغدغه های تولید کنندگان آجر استفاده خواهد شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..