امام جمعه مهریز:

مسئولان در برابر انتقاد مردم با سعه صدر رفتار کنند

امام جمعه مهریز با اشاره به مشکلات و فشار اقتصادی که بر مردم وارد شده است، گفت: مسئولان در این شرایط باید در برابر انتقاد مردم با سعه صدر رفتار کرده و هر جا لازم است، عذرخواهی کنند.

به گزارش یزدی نیوزعبدالرضا محی الدینی با اشاره به اینکه اگر مسئولان در اقدامات و اعمال روزمره خود صادقانه رفتار کنند، مردم نیز متوجه صداقت آنها خواهند شد و از همکاری صادقانه دریغ نمی کنند هر چند بعضی از افراد از صداقت خوششان نمی آید و مردم را نامحرم می دانند.

 
وی افزود: ایجاد امید و بیان حقایق از وظایف اصلی مسئولان و خبرنگاران است، یکی با اعمال و کارها و فعالیتهای خود و دیگری با بیان حقایق و انعکاس فعالیت‌های مثبت مدیران که به واسطه آن دمیدن روح امیدواری و نگاه به آینده روشن در بین مردم تقویت می شود که هر دو این فعالیت‌ها در کنار هم باعث می شود خدمات و زحمات مسئولان نظام نادیده گرفته نشود.
 
محی الدینی بیان کرد: هر چند کاستی هایی وجود دارد اما نباید فقط با نگاه منفی با مسائل مواجه شد بلکه باید دید کارهای مثبتی نیز انجام شده که قابل تقدیر است.
 
امام جمعه مهریز عنوان کرد: مسئولان در مورد مشکلات اقتصادی موجود فکری بکنند، گرانی های اخیر بر مردم به ویژه زوج های جوان فشار مضاعف آورده و مردم به سختی در حال گذران زندگی هستند.
 
محی الدینی ادامه داد: مردم در همه صحنه ها حضور داشته اند و در همه کارها همکاری کرده اند و اکنون نباید آنها را نسبت به انقلاب نا امید کرد و روحیه یاس و نا امیدی را در بین آنها به وجود آورد.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید انتقادپذیر باشند زیرا انسان با نقد آبدیده می شود و اگر انتقاد از مسئولان همراه با رعایت انصاف و بیان واقعیت باشد، به طور قطع باعث پیشرفت خواهد بود و از مسئولان می خواهم که در این موقعیت حساس و بحران تمام سعی خود را برای رفع مشکلات مردم انجام دهند.
 
محی الدینی تاکید کرد: اگر کسی هم مشکلی دارد و نقدی می کند با سعه صدر با وی برخورد کنند و نقد بجا و سازنده را قبول کنند و در رفع مشکل بکوشند زیرا مردم بهترین قاضی هستند.
 
وی یادآور شد: متاسفانه در این کشور واژه معذرت خواهی کمرنگ شده و کمتر استفاده می شود در حالی که چه اشکال دارد اگر مسئولی در موضوعی اشتباه کرده، از مردم عذرخواهی کند، مگر امام نفرمود که این مردم ولی نعمت ما هستند و مگر این مردم در راه بقای نظام جان مال و خون ندادند بنابراین مردم را امین خود بدانید و باور کنید که آنها نامحرم نیستند.
 
وی افزود: با عذرخواهی از مردم هیچکس کوچک نمی شود زیرا معیار عزت و ذلت،‌ تنها تقوای الهی و درک حضور خداوند در تمام لحظات و شئون زندگی است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..